مبانی نظری ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

مبانی نظری ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

بهبود کیفیت
برنامه های بهبود کیفیت
بهبود کیفیت صنایع
صنایع کوچک ارومیه
بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع
پروپوزال بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی

بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفت صنایع

 

(مورد مطالعه: صنایع کوچک ارومیه)

دانلود مبانی نظری کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی

بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

(مورد مطالعه: صنایع کوچک ارومیه)

 

چکیده
با توجه به محیط رقابتی امروز، اهمیت برنامه های بهبود کیفیت به منظور دستیابی به کیفیت محصولات و خدمات، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی بیش از پیش آشکار می شود. برنامه های بهبود کیفیت به منظور افزایش کیفیت محصولات و خدمات در صنایع کوچک به اجرا گذارده می شود که به علت ویژگیهای خاص این صنایع، استقرار این برنامه ها دارای محدودیتهایی می باشد.
پژوهشهای زیادی در داخل و خارج از کشور، عوامل موثر بر اجرای برنامه های بهبود کیفیت ( عوامل درون سازمانی و برون سازمانی ) را مورد بررسی قرار داده اند. از جمله این عوامل می توان بر حمایت مدیریت، آموزش، و فرهنگ سازمانی ( عوامل درون سازمانی )، فرهنگ جامعه، محیط پویا یا ایستا و وضعیت اقتصادی ( عوامل برون سازمانی ) اشاره کرد.
هدف از پژوهش حاضر بررسی تنگنا ها و مشکلات اجرای برنامه های بهبود کیفیت در شهرک های صنعتی شهرستان ارومیه می باشد. مطالعه از طریق آزمونهای آماری و با استفاده از نرم افزارهای آماری تحلیل گردید.
یافته های این پژوهش، فرضیه وجود رابطه بین تکنولوژی، نگرش مدیران و کارکنان، تخصص و محدودیتهای اقتصادی، با اجرای برنامه های بهبود کیفیت را تایید کردند. به عبارت دیگر پنج عامل تکنولوژی، نگرش مدیران و کارکنان به برنامه های بهبود کیفیت، تخصص مدیران و مسئولین کیفیت و محدودیتهای اقتصادی از عواملی می باشند که استقرار برنامه های بهبود کیفیت را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. در واقع نقص در این عوامل می تواند، از موانع اجرای برنامه های بهبود کیفیت محسوب شود.

 

کلمات کلیدی

بهبود کیفیت

برنامه های بهبود کیفیت

بهبود کیفیت صنایع

 

بیان مسئله
صنایع کوچک به عنوان استراتژی مهم برای کاهش بیکاری محسوب می شوند. همچنین این صنایع به علت ویژگیهای خاص آن از جمله انعطاف پذیری، رفتار خلاقانه و تصمیم گیری سریع که از مزیت های آن محسوب می شود. همچنین معایبی از جمله، محدودیتهای مالی و انسانی و اطلاعاتی، مورد توجه می باشند (Cemal Akyüz, Akyüz, Serin, Cindik,2006 ). استقرار برنامه های بهبود کیفیت در این صنایع نیازمند در نظر گرفتن این ویژگیها می باشد که ممکن است در راستای آن محدودیتها و مشکلاتی وجود داشته باشد.
بر اساس بررسیهای انجام شده رقابت فروشندگان و عرضه کنندگان یک محصول و یا خدمت به اشکال گوناگونی ظاهر می شود لکن مهمترین جنبه آن کیفیت است (فاطمی قمی، ۱۳۷۰). همچنین کیفیت یکی از مهمترین عواملی است که می تواند به عنوان عاملی مؤثر در کسب درآمد مورد نیاز صنایع و نهایتاً کشور تأثیر بسزایی داشته باشد (مهرگان، 1۳۷۹). سازمانها برای رسیدن به حد مطلوب کیفیت از برنامه های مختلفی از جمله بسترسازی فرهنگی، مدیریت کیفیت جامع، کنترل کیفیت آماری، روش QFD ، آموزش پرسنل و …استفاده میکنند. اجرای صحیح و مؤثر این برنامه ها در سازمانها، توأم با مشکلاتی است که سازمانها با آن درگیر می باشند.
بر اساس بررسیهای انجام شده از منابع داخلی، برنامه های بهبود کیفیت در داخل کشور بیشتر در زمینه خدمات(بانکها و بیمارستانها) و صنایع تولیدی بزرگ مورد توجه قرار گرفته است و اهتمام چندانی به اجرای این برنامه ها در صنایع کوچک صورت نگرفته است (وطن خواه، گوهری، عبدی، 1389؛مهرگان ۱۳۷۹). از این رو در این پژوهش با در نظر گرفتن شرایط و ویژگیهای خاص صنایع کوچک سعی در شناسایی عوامل مؤثر بر اجرای برنامه های بهبود کیفیت و موانع و تنگناهای عمده بر سر راه استقرار این برنامه ها، شده است

فهرست مطالب

چکیده
بیان مسئله
تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت ضرورت کنترل کیفیت نتایج تحقیقات در زمینه استقرار کنترل کیفیت مکانیزم روش QFD مراحل QFD 

نتایج تحقیقات در زمینه QFD 

مدل کانو مکانیزم ISO تاریخچه ISO تعریف استاندارد ISO نتایج تحقیقات در زمینه ISO مکانیزم مدیریت کیفیت اصول مدیریت کیفیت نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت مکانیزم مدیریت کیفیت جامع 

اصول مدیریت کیفیت جامع 

نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت جامع مدل جایزه کیفیت دمینگ مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت فن کیفیت خدمات روش جوران 

مدل هزینه یابی فرآیندی 

مدل کوه یخ روش BSC … روش تاگوچی روش ایشی کاوا 

مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته

 

منابع

  • پرسشنامه تعیین وضعیت استفاده ازمدل منابع و مصارف در شعب بانک کشاورزی

    پرسشنامه تعیین وضعیت استفاده ازمدل منابع و مصارف در شعب بانک کشاورزی پرسشنامه مدل منابع و مصارف پرسشنامه تعیین وضعیت منابع پرسشنامه تعیین وضعیت مصارف پرسشنامه استفاده ازمدل منابع و مصارف رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تعیین وضعیت…

  • بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

    بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع…

  • ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان

    ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان افسردگی پرخاشگری پرخاشگری والدین افسردگی كودكان افسردگی دانش آموزان ابتدایی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی كودكان ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین…

  • پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با عنوان نقش مدیریت بحران بر تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران

    پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با عنوان نقش مدیریت بحران بر تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران بحران مدیریت بحران بحران و تصمیم گیری مدیران رابطه تصمیم مناسب مدیران و كنترل بحران…

  • بررسی مراحل پذیرش و روش آموختن دین به فرزند در تربیت دینی

    بررسی مراحل پذیرش و روش آموختن دین به فرزند در تربیت دینی کلمات کلیدی : پایان نامه تربیت دینی ویژگیهای تربیت دینی روش آموختن دین به فرزند مراحل پذیرش دین در فرزند     ضرورت و اهمیت تربیت دینی تعریف عملیاتی…

  • کارکردهای اوقات فراغت و بررسی مفاهیم مشابه و نظریه های مختلف آن

    کارکردهای اوقات فراغت و بررسی مفاهیم مشابه و نظریه های مختلف آن کلمات کلیدی : اوقات فراغت از دیدگاه اسلام عوامل موثر برگذران اوقات فراغت اوقات فراغت از دیدگاه جامعه شناسی اوقات فراغت و عوامل اجتماعی موثر بر آن اهمیت…

  • دیدگاه های جدید و قدیم عوامل موثر بر امنیت شغلی و بررسی نظریه های آن

    دیدگاه های جدید و قدیم عوامل موثر بر امنیت شغلی و بررسی نظریه های آن کلمات کلیدی : دیدگاه های جدید و قدیم عوامل موثر بر امنیت شغلی رفتن به سایت اصلی دیدگاه های جدید و قدیم عوامل موثر بر…

  • مشخصات فنی سیستم های مخابراتی KTDSS

    مشخصات فنی سیستم های مخابراتی KTDSS سیستم KTDSS زبانهای برنامه نویسی سیستم های مخابراتی دانلود پروژه پایانی رشته مخابرات مشخصات فنی سیستم های مخابراتی KTDSS دانلود پروژه رشته مخابرات دانلود پایان نامه سیستم KTDSS دانلود پایان نامه رشته مخابرات سیستم…

  • بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

    بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی مشتری رضایتمندی مدل کانو بانک کشاورزی دانلود مقالات رشته مدیریت بازرگانی دانلود مقالات مدیریت بازرگانی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک سیستم همکاری در فروش فایل…

  • بررسی فقهی و حقوقی غرر در معامله در ایران و کنوانسیون بیع بین المللی

    بررسی فقهی و حقوقی غرر در معامله در ایران و کنوانسیون بیع بین المللی قاعده ی غرر غرر در معامله غرر در معامله در ایران غرر در معامله در کنوانسیون بیع بین المللی بررسی قاعده غرر قاعده غرر در فقه…

  • بررسی موقعیت سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در ایران و نقش آنها در وضعیت موجود

    بررسی موقعیت سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در ایران و نقش آنها در وضعیت موجود سازمان های غیردولتی هنجارهای زیست محیطی سازمانهای غیردولتی زیست محیطی نقش سازمانهای غیردولتی زیست محیطی دانلود پایان نامه رشته محیط زیست بررسی موقعیت سازمانهای غیردولتی زیست…

  • پروپوزال فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن

    پروپوزال فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن راهکارهای کاهش فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری راه های کاهش فساد اداری فساد اداری در بانکها فساد اداری در نظام بانکی فساد اداری سازمانهای دولتی فساد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی 61 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی 61 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ساختار سازمانی مبانی نظری ساختار سازمانی پیشینه تحقیق ساختار سازمانی پیشینه داخلی ساختار سازمانی پیشینه خارجی ساختار سازمانی پیشینه پژوهش ساختار سازمانی پیشینه نظری…

  • پرسشنامه استاندارد رفتار خرید مصرف کننده محقق ساخته شده

    پرسشنامه استاندارد رفتار خرید مصرف کننده محقق ساخته شده پرسشنامه رفتار خرید مصرف کننده دانلود پرسشنامه رفتار خرید مصرف کننده سوالات پرسشنامه رفتار مصرف کننده پرسشنامه استاندارد رفتار مصرف کننده دانلود پرسشنامه رفتار مصرف کننده پرسشنامه رفتار مشتری پرسشنامه رفتار…

  • پرسشنامه بررسی علت عدم تغییر بانک توسط مشتریان

    پرسشنامه بررسی علت عدم تغییر بانک توسط مشتریان پرسشنامه عدم تغییر بانک پرسشنامه عدم تغییر بانک توسط مشتریان پرسشنامه علت عدم تغییر بانک توسط مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی علت عدم تغییر بانک توسط مشتریان در…

  • بررسی جایگزین های نوین مجازات حبس

    بررسی جایگزین های نوین مجازات حبس مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای مجازات های جایگزین حبس…

  • ارزیابی میزان اثربخشی الگوهای جریان وجوه نقد و مدل برنامه ریزی ژنتیک در پیش بینی درماندگی مالی

    ارزیابی میزان اثربخشی الگوهای جریان وجوه نقد و مدل برنامه ریزی ژنتیک در پیش بینی درماندگی مالی الگو جریان وجوه نقد مدل برنامه ریزی ژنتیک درماندگی مالی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری الگوهای جریان های نقدی پیش بینی…

  • شناسایی عوامل کلیدی توفیق در پیاده سازی EIS

    شناسایی عوامل کلیدی توفیق در پیاده سازی EIS سیستم اطلاعات اجرایی پیاده سازی EIS عوامل کلیدی موفقیت شركت صنایع تجهیزاتی نفت سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد شناسایی عوامل…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 (حسابداري سرمايه گذاريها)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 (حسابداري سرمايه گذاريها) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 (حسابداري سرمايه گذاريها) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 (حسابداري سرمايه گذاريها) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 پاورپوینت حسابداري سرمايه گذاريها پاورپوینت پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره…

  • پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته

    پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته تئوريهاي مديريت پيشرفته پاورپوینت مبانی سازمان و مدیریت سازمان مدیریت، اصول و مکاتب آن وظایف مدیریت برنامه ریزی سازماندهی رهبری نظارت و کنترل در سازمان پرورش کارکنان مسئوليت و اختيار همكاري و…

  • پایان نامه کارشناسی رشته شیمی با عنوان روش های نوین جداسازی مواد شیمیایی

    پایان نامه کارشناسی رشته شیمی با عنوان روش های نوین جداسازی مواد شیمیایی میکرواستخراج جداسازی مواد شیمیایی عوامل موثر بر استخراج مواد شیمیایی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته شیمی با عنوان روش های نوین جداسازی مواد شیمیایی سیستم همکاری در…

  • بررسی عملكرد و رفتار اتصالات تیر به ستون و اعضا مهاربندی در سازه های فولادی

    بررسی عملكرد و رفتار اتصالات تیر به ستون و اعضا مهاربندی در سازه های فولادی طرح لرزه ای سازه ها بارگذاری رفت و برگشتی عملكرد و رفتار اعضا مهاربندی عملكرد و رفتار اتصالات تیر به ستون شكل پذیری اعضا در…

  • مبانی نظری بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی

    مبانی نظری بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی شاخص اخلاق حرفه ای طراحی مدل اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی اخلاق حرفه…

  • تعهد درک شده کارکنان و عوامل موثر بر تعهد سازمانی

    تعهد درک شده کارکنان و عوامل موثر بر تعهد سازمانی تعهد سازمانی ابعاد تعهد سازمانی تعهد درک شده کارکنان عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی دانلود مقاله تعهد درک شده کارکنان دانلود مقاله تعهد سازمانی دانلود مقاله رشته مدیریت رفتن به…

  • مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی

    مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی مبانی نظری تولید ناب مبانی نظری عملکرد بازرگانی مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی مبانی نظری رابطه تولید ناب و عملکرد بازرگانی مبانی نظری رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت…

  • ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها

    ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های…

  • ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

    ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران معایب ارزیابی 360 درجه شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه پایان نامه ارزیابی عملکرد…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر حفظ، نگهداری و جذب مشتری

    پرسشنامه بررسی تاثیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر حفظ، نگهداری و جذب مشتری پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه تاثیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه تاثیر اجرای سیستم…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و حمایت شغلی از دیدگاه پرستاران

    پروپوزال ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و حمایت شغلی از دیدگاه پرستاران کلمات کلیدی : حمايت شغلي پرستاران پروپوزال حمایت شغلی فرسودگی شغلی کارکنان فرسودگي شغلي در كاركنان حمايت شغلي از ديدگاه پرستاران پروپوزال فرسودگی شغلی کارکنان رابطه بین فرسودگی…

  • راهکارهای افزایش مشارکت مردم در بازار سرمایه کشور

    راهکارهای افزایش مشارکت مردم در بازار سرمایه کشور سرمایه گذاری بورس اوراق بهادار بورس اوراق بهادار منطقه ای مشارکت مردم در بازار سرمایه کشور دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود مقاله راهکارهای افزایش مشارکت مردم در بازار سرمایه کشور…