مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک 107 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک 107 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
مبانی نظری اجرای مدیریت دانش در بانک
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک

رفتن به سایت اصلی

مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 

نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: 

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

 

 

 

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

 

 

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

 

 

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

  • پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

    پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت…

  • پایان نامه كارشناسی مهندسی كنترل شكاری با عنوان سنجنده‌های ماهواره‌ای

    پایان نامه كارشناسی مهندسی كنترل شكاری با عنوان سنجنده‌های ماهواره‌ای سنجنده‌ها سنجنده‌های ماهواره‌ای تكنولوژی سنجش از دور سیستم‌های تعیین موقعیت ماهواره‌ها دانلود پایان نامه كارشناسی مهندسی كنترل شكاری با عنوان سنجنده‌های ماهواره‌ای خرید پایان نامه كارشناسی مهندسی كنترل شكاری سیستم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق علم سنجی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق علم سنجی مبانی نظری علم سنجی دانلود مبانی نظری علم سنجی پیشینه تحقیق علم سنجی ادبیات نظری علم سنجی فصل دوم پایان نامه علم سنجی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علم سنجی ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی

    مبانی نظری بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی اخلاق شهروندی اخلاق ترافیک شهروندی مبانی نظری میزان تخلفات رانندگی مبانی نظری اخلاق شهروندی مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی اخلاق ترافیك شهروندان اخلاق ترافیك شهروندی در بین رانندگان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهت گیری مذهبی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهت گیری مذهبی مبانی نظری جهت گیری مذهبی ادبیات نظری جهت گیری مذهبی چارچوب نظری جهت گیری مذهبی فصل دوم پایان نامه جهت گیری مذهبی دانلود مبانی نظری جهت گیری مذهبی پیشینه جهت گیری مذهبی…

  • نقش تعاونیها در ایجاد تحول

    نقش تعاونیها در ایجاد تحول کار شرافتمندانه گردهمایی آزاد كوپاك نقش تعاونیها در ایجاد تحول كمیته ترویج و توسعه تعاونیها گردهمایی آزاد كوپاك،كار شرافتمندانهآیا تعاونی ها می توانند تحول ایجاد كنند؟ رفتن به سایت اصلی گردهمایی آزاد كوپاك،كار شرافتمندانه:آیا تعاونی…

  • مقایسه موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش و تعیین میزان همپوشانی میان آنها در بازیابی اطلاعات کشاورزی

    مقایسه موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش و تعیین میزان همپوشانی میان آنها در بازیابی اطلاعات کشاورزی موتورهای کاوش ابر موتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی مقایسه موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش مقایسه موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش و…

  • پاورپوینت مدیریت، اصول و مکاتب آن

    پاورپوینت مدیریت، اصول و مکاتب آن پاورپوینت مدیریت، اصول و مکاتب آن پيشينه مديريت اهميت و ضرورت مديريت تعریف مدیریت مكاتب مديريت مديريت علمي مديريت اداري توانائيها و ويژگيهاي لازم مديريت اصول مديريت مكتب نئوكلاسيك مكتب علوم رفتاري مكتب روابط…

  • مبانی نظری مدیریت دانش

    مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش…

  • پاورپوینت ابزار های مالی مشتقه (همراه با مثالهای تشریحی)

    پاورپوینت ابزار های مالی مشتقه (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت ابزارهای مالی مشتقه تحقیق ابزار های مالی مشتقه ابزار مالی مشتقه ابزار مشتقه تعریف ابزار مشتقه خصوصيات ابزار مشتقه نقش اقتصادي ابزار مالی مشتقه معایب ابزار مالی مشتقه انواع قراردادهاي…

  • پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

    پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن پرسشنامه مدیریت زمان دانلود پرسشنامه مدیریت زمان پرسشنامه مدیریت زمان کوئین پرسشنامه مدیریت زمان عزیزی مقدم پرسشنامه استاندارد مدیریت زمان پرسشنامه مهارت…

  • پاورپوینت و ارائه کامل مدیریت زنجیره تامین SCM

    پاورپوینت و ارائه کامل مدیریت زنجیره تامین SCM تعریف مدیریت زنجیره تامین تاریخچه مدیریت زنجیره تامین تفاوت مدیریت زنجیره تامین و لجستیک حوزه های مدیریت زنجیره تامین هماهنگی در زنجیره تأمین و نقش IT اطلاعات و اهمیت آن در زنجیره…

  • ارائه مدل مفهومی برای تاثیر سرمایه فکری سازمان بر رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی

    ارائه مدل مفهومی برای تاثیر سرمایه فکری سازمان بر رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی رضایت شغلی منابع انسانی حفظ منابع انسانی سرمایه فکری سازمان تاثیر سرمایه فکری سازمان بر رضایت شغلی تاثیر سرمایه فکری سازمان بر حفظ منابع انسانی…

  • پاورپوینت اخلاق در بازاریابی ورزشی

    پاورپوینت اخلاق در بازاریابی ورزشی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت اخلاق در بازاریابی ورزشی پاورپوینت اخلاق در بازاریابی ورزشی اخلاق در بازاریابی ورزشی گستره اخلاق در بازاریابی ورزشی اهمیت اخلاق در بازاریابی ورزشی چالش های اخلاقی فراروی بازاریابی بازاریابی و…

  • ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

    ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران بیمه انواع بیمه تاریخچه بیمه در ایران شركت سهامی بیمه ایران دانلود پایان نامه کارشناسی رشته بیمه ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران دانلود پایان نامه رشته بیمه دانلود پایان…

  • مدلها و ابعاد توانمندسازی منابع انسانی و تاثیر آن بر جهات مختلف سازمان

    مدلها و ابعاد توانمندسازی منابع انسانی و تاثیر آن بر جهات مختلف سازمان توانمندسازی منابع انسانی ابعاد توانمندسازی منابع انسانی مدلهای توانمندسازی منابع انسانی تاثیر توانمندسازی منابع انسانی بر سازمان پایان نامه توانمندسازی منابع انسانی ‏عوامل موثر بر توانمندسازی منابع…

  • پروپوزال رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران

    پروپوزال رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی رهبری معنوی در سازمان های آموزشی…

  • پروپوزال ارزیابی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان

    پروپوزال ارزیابی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان کلمات کلیدی : پروپوزال سرمایه فکری پروپوزال عملکرد کارکنان روشهای ارزشیابی عملکرد عناصر سرمایه های فکری روش های اندازه گیری سرمایه فکری رابطه سرمایه فکری با عملکرد کارکنان تاثیر سرمایه فکری بر…

  • گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با مصالح بنایی

    گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با مصالح بنایی کلمات کلیدی : گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با مصالح بنایی ساختمان های آجری با کلاف رفتن به سایت اصلی گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با…

  • ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری

    ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری  لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با…

  • پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي

    پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي کلمات کلیدی : پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي تعريف و مفهوم نظام تأمين اجتماعي هدف نظامهاي تأمين اجتماعي سياستها و نظام تأمين اجتماعي ابعاد نظامهاي تأمين اجتماعي…

  • پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آمایش سرزمین

    پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آمایش سرزمین پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آمایش سرزمین آشنایی با مفاهیم آمایش سرزمین آمایش سرزمین تحقیق آمایش سرزمین مقاله آمایش سرزمین سزمین یا منطقه برنامه ریزی توسعه انساني و آمايش سرزمين زيستبوم و روابط انساني بررسی…

  • مسؤولیت مدنی دولت

    مسؤولیت مدنی دولت مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی دولت مسئولیت کارمندان جبران خسارت دانلود مقاله مسؤولیت مدنی دولت مفهوم خطای کارمند دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق مسؤولیت مدنی دولت  …

  • تعیین حقوق حاکم بر ماهیت دعوی در داوری های بین المللی

    تعیین حقوق حاکم بر ماهیت دعوی در داوری های بین المللی ماده ۵ بیانیه الجزایر دانلود مقاله داوری بازرگانی بین المللی دانلود مقاله حقوق حاکم بر ماهیت دعوی دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقاله تعیین حقوق حاکم بر ماهیت دعوی…

  • استراتژی امنیتی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

    استراتژی امنیتی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران استراتژی امنیتی آمریکا در قبال ایران سیاست خارجی آمریکا در برابر ایران دیدگاه دو کشور ایران و امریکا نسبت به یکدیگر اهداف استراتژی امنیتی آمریکا در قبال ایران جایگاه ایران…

  • پاورپوینت آشنایی با Ram

    پاورپوینت آشنایی با Ram دانلود رایگان پاورپوینت آشنایی با Ram پاورپوینت آشنایی با Ram آشنایی با Ram RAM چیست پهنای باند در RAM ظرفیت RAM واحد ظرفیت RAM زمان دستیابی در RAM روش اول برای تسریع عملکرد RAM روش دوم…

  • فرم کوتاه پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران 2002

    فرم کوتاه پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران 2002 کلمات کلیدی : پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گراس پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان کودکان پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی 2001 پرسشنامه تنظیم…

  • بررسی ماده 613 ق.م.ا و مسئله مجازات مندرج در این ماده با توجه به مصادیق

    بررسی ماده 613 ق.م.ا و مسئله مجازات مندرج در این ماده با توجه به مصادیق ماده 613 قما عوامل موثر قتل در حقوق ایران قانون مجازات اسلامی بررسی ماده 613 قما و مسئله مجازات مندرج در این ماده با توجه…

  • اختلال افسردگی اساسی و بررسی سبب شناسی  آن

    اختلال افسردگی اساسی و بررسی سبب شناسی  آن کلمات کلیدی : مدل های اختلال افسردگی اساسی نظریه های اختلال افسردگی اساسی تعریف نظری اختلال افسردگی اساسی تعریف عملیاتی اختلال افسردگی اساسی سبب شناسی اختلال افسردگی اساسی پایان نامه اختلال افسردگی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس مبانی نظری عزت نفس دانلود مبانی نظری عزت نفس پیشینه عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس ادبیات نظری عزت نفس فصل دوم پایان نامه عزت نفس مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس…