مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنیات
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند لبنیات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزش ویژه برند لبنیات

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

منابع  و مآخذ                                                                                                    

 

  • پرسشنامه سیاست های شرکت ها برای دسترسی به اهداف خود

    پرسشنامه سیاست های شرکت ها برای دسترسی به اهداف خود پرسشنامه دسترسی به اهداف پرسشنامه سیاست های شرکت برای دسترسی به اهداف رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه سیاست های شرکت ها برای دسترسی به اهداف خود    …

  • پرسشنامه تاثیر رابطه بازاریابی و فروش بر روی خلق ارزش برتر مشتری

    پرسشنامه تاثیر رابطه بازاریابی و فروش بر روی خلق ارزش برتر مشتری پرسشنامه بازاریابی و فروش پرسشنامه خلق ارزش برتر مشتری پرسشنامه قابلیت بازاریابی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر رابطه بازاریابی و فروش بر روی خلق ارزش…

  • پاورپوینت بررسی پدیده کرونا

    پاورپوینت بررسی پدیده کرونا پاورپوینت بررسی پدیده کرونا تعریف پدیده کرونا انواع کرونا تخلیه پر تخلیه قلم نوری تخلیه تابشی علت به وجود آمدن کرونا علت به وجود آمدن کرونا نشانه های کرونا بهترین زمان مشاهده ی کرونا آشکار شدن…

  • افزایش امنیت اطلاعات در محاسبات ابری

    افزایش امنیت اطلاعات در محاسبات ابری امنیت اطلاعات در رایانش ابری چالش های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری doc پایان نامه امنیت در رایانش ابری پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خوش بینی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خوش بینی مبانی نظری خوش بینی ادبیات نظری خوش بینی چارچوب نظری خوش بینی فصل دوم پایان نامه خوش بینی دانلود مبانی نظری خوش بینی پیشینه خوش بینی پیشینه تحقیق خوش بینی پیشینه داخلی خوش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی مبانی نظری سبک های اسنادی ادبیات نظری سبک های اسنادی چارچوب نظری سبک های اسنادی فصل دوم پایان نامه سبک های اسنادی دانلود مبانی نظری سبک های اسنادی پیشینه سبک های اسنادی…

  • پرسشنامه وسواس فکری و عملی مادزلی با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه وسواس فکری و عملی مادزلی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : تفسیر پرسشنامه وسواس مادزلی دانلود پرسشنامه وسواس مادزلی کلید نمره گذاری پرسشنامه وسواس مادزلی پرسشنامه وسواس اجباری مادزلی دانلود پرسشنامه وسواس فکری عملی مادزلی پرسشنامه…

  • سمینار بررسی و تشریح نظریه های یادگیری در انسان

    سمینار بررسی و تشریح نظریه های یادگیری در انسان یادگیری ماشین یادگیری در انسان نظریه های یادگیری مسایل یادگیری در انسان تاریخچه،نظریه ها و مسایل یادگیری در انسان دانلود سمینار نظریه های یادگیری در انسان دانلود سمینار کارشناسی ارشد کامپیوتر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 2 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • تاریخ روابط خارجی ایران

    تاریخ روابط خارجی ایران روابط خارجی تاریخ روابط خارجی ایران قرارداد بین شاه تهماسب دوم و پتر کبیر قرارداد روسیه و عثمانی در مورد تقسیم ایران تغییر سیاست روسیه و تخلیه ایالات ایران تسویه حساب نادر با ترکان عثمانی آخرین…

  • مبانی نظری عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها

    مبانی نظری عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت دانلود مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت ادبیات نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت فصل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان ادبیات نظری تحقیق تعهد…

  • عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها

    عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها کلمات کلیدی : پایان نامه اسکان غیر رسمی علل ایجاد اسکان غیر رسمی ساماندهی اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاههای غیررسمی ویژگیهای سکونتگاههای غیررسمی اسکان غیر…

  • بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید

    بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید پایان نامه مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی ضرورت مجازات های بازدارنده مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید تعزیرات قانون مجازات اسلامی 1392 تحول تعزیر در قانون مجازات اسلامی 1392 تفاوت های تعزیرات…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی روابط بین الملل با عنوان دزدی دریایی و تاثیر آن بر امنیت بین المللی با تکیه بر قضییه سومالی از سال 2000 به بعد

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی روابط بین الملل با عنوان دزدی دریایی و تاثیر آن بر امنیت بین المللی با تکیه بر قضییه سومالی از سال 2000 به بعد روابط بین الملل دزدی دریایی امنیت بین المللی دزدان دریایی…

  • ساختار و خواص هیدروکسی آپاتیت و بررسی کاربردهای آن

    ساختار و خواص هیدروکسی آپاتیت و بررسی کاربردهای آن هیدروکسی آپاتیت خواص هیدروکسی آپاتیت ساختار هیدروکسی آپاتیت کاربردهای هیدروکسی آپاتیت روشهای تهیه هیدروکسی آپاتیت ساختار و خواص هیدروکسی آپاتیت و بررسی کاربردهای آن دانلود پایان نامه مواد دانلود پایان نامه…

  • تاثیر سرمایه فرهنگی بر نگرش مردان به خشونت علیه زنان

    تاثیر سرمایه فرهنگی بر نگرش مردان به خشونت علیه زنان کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان وعوامل موثر برآن دانلود پایان نامه…

  • پاورپوینت مدیریت انگیزه، مدیریت کار و زمان و مدیریت خلاقیت

    پاورپوینت مدیریت انگیزه، مدیریت کار و زمان و مدیریت خلاقیت پاورپوینت مدیریت انگیزه، مدیریت کار و زمان و مدیریت خلاقیت مديريت توليد انگيزه انگيزه و هدف در مديريت مديريت انگيزه مدیریت کار و زمان شناخت تعهدات زمانی مدیریت خلاقیت خلاقیت…

  • تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک

    تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک مدیریت ریسک اعتباری الگوی مناسب جهت وصول مطالبات بانکی رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک رتبه بندی مشتریان بانک بهبود وصول مطالبات معوق بانک دانلود پایان نامه…

  • بررسی وجوه تمایز مجازات های بازدارنده از تعزیرات شرعی

    بررسی وجوه تمایز مجازات های بازدارنده از تعزیرات شرعی پایان نامه مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی ضرورت مجازات های بازدارنده مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید تعزیرات قانون مجازات اسلامی 1392 تحول تعزیر در قانون مجازات اسلامی 1392…

  • پروپوزال ارزیابی تطبیقی بستر زیر ساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش

    پروپوزال ارزیابی تطبیقی بستر زیر ساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش زیرساخت های مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پروپوزال زیرساختهای مورد نیاز پیاده سازی مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت دانش…

  • جایگاه صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری

    جایگاه صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری مسئولیت مدنی شهرداری دعاوی مسئولیت علیه شهرداری صلاحیت مراجع رسیدگی برای جبران خسارت متضرر از شهردای صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری مراجعه عمومی رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه…

  • پروژه پایانی مهندسی برق با عنوان ایمنی در برق

    پروژه پایانی مهندسی برق با عنوان ایمنی در برق برق گرفتگی ایمنی در برق ایمنی در برق فشار قوی ارزیابی ریسک برق گرفتگی تاثیرات جریان برق بر موجودات شناسایی خطرات برق گرفتگی دانلود پایان نامه ایمنی در برق دانلود پایان…

  • کاملترین جزوه نظریه و مبانی مدیریت دولتی ویژه دکتری

    کاملترین جزوه نظریه و مبانی مدیریت دولتی ویژه دکتری کاملترین جزوه نظریه و مبانی مدیریت دولتی مدیریت دولتی ویژه دکتری رفتن به سایت اصلی کاملترین جزوه نظریه و مبانی مدیریت دولتی ویژه دکتری به تعداد 160 صفحه pdf جزوه شامل…

  • گزارش کارآموزی رشته صنایع غذایی در کارخانه ارم نوش با عنوان نوشابه های گازدار غیر الکلی

    گزارش کارآموزی رشته صنایع غذایی در کارخانه ارم نوش با عنوان نوشابه های گازدار غیر الکلی دانلود کارآموزی نوشابه نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار غیر الکلی دانلود گزارش کارآموزی رشته صنایع غذایی دانلود کارآموزی نوشابه های گازدار غیر الکلی…

  • مشخصه های طبیعی و انسانی شهر شوش

    مشخصه های طبیعی و انسانی شهر شوش مشخصه های طبیعی شهر شوش مشخصه های انسانی شهر شوش مشخصه های طبیعی و انسانی شهر شوش خصوصیات جمعیتی شهرستان شوش زمین شناسی شهرستان شوش موقعیت جغرافیایی شهرستان شوش دانلود تحقیق معرفی شهرستان…

  • شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن

    شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن مبانی نظری فرهنگ سازمانی تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی منشاء و چگونگی شکل گیری فرهنگ سازمان سطوح فرهنگ سازمانی عوامل موثربرفضای…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر پولشویی بر مصرف در اقتصاد ایران

    مبانی نظری بررسی تاثیر پولشویی بر مصرف در اقتصاد ایران کلمات کلیدی : ابعاد مختلف پدیده پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف پیشینه خارجی پولشویی پیشینه داخلی پولشویی تاریخچه پولشویی در ایران پیشینه تحقیق در مورد پولشویی آثار…

  • پاورپوینت سود تقسيم نشده و سود سهام ( همراه با مثالهای کاملاً تشریحی)

    پاورپوینت سود تقسيم نشده و سود سهام ( همراه با مثالهای کاملاً تشریحی) کلمات کلیدی : پاورپوینت سود تقسيم نشده و سود سهام سود تقسيم نشده و سود سهام تحقیق سود تقسيم نشده و سود سهام مقاله سود تقسيم نشده…