مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنیات
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند لبنیات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزش ویژه برند لبنیات

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

منابع  و مآخذ                                                                                                    

 

  • پاورپوینت استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک

    پاورپوینت استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک دانلود رایگان پاورپوینت استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک پاورپوینت استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک استراتژی تجاری، پایه و اساس انتخاب استراتژیک مبنای انتخاب استراتژیک توسعه استراتژی ها بیانیه…

  • پاورپوینت ارزيابي و صدور اختيارات معامله (option)

    پاورپوینت ارزيابي و صدور اختيارات معامله (option) دانلود رایگان پاورپوینت ارزيابي و صدور اختيارات معامله ( option) اختيارات معامله ( option) كاربردهاي اختيار معامله (Option) اختیار خرید اختیار فروش اختيار اروپايي اختيار آمريكايي ارزشيابي يك اختيار خريد ارزشيابي اختيار فروش…

  • بررسی سیستمها و سیستم عامل های توزیعی با تاکید بر سیستم عامل ابری

    بررسی سیستمها و سیستم عامل های توزیعی با تاکید بر سیستم عامل ابری سیستم عامل های توزیع شده سیستم عامل های ابری پایان نامه محاسبات ابری doc پروژه رایانش ابری word دانلود پروژه رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری…

  • نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی

    نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی بروفی نظریه های رضایت شغلی کارکنان نظریه های مربوط به رضایت شغلی نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی مدل ها و نظریه های…

  • حکومت مندی بوستان سعدی و بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه سیاسی

    حکومت مندی بوستان سعدی و بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه سیاسی سازه های معناگرا حکومت مندی متافیزیکی معناگرایی سیاسی سعدی دانلود مقالات رشته علوم سیاسی دانلود مقاله حکومت مندی بوستان سعدی دانلود مقاله بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه…

  • پاورپوینت کارآفرینی شرکتی و نوآوری

    پاورپوینت کارآفرینی شرکتی و نوآوری کلمات کلیدی : پاورپوینت کارآفرینی شرکتی و نوآوری کارآفرینی شرکتی و نوآوری نوآوری شرکتی مراحل فعالیت نوآورانه کارآفرینی موفق نوآوری و مزیت رقابتی کارآفرینی شرکت های کارآفرینانه کارآفرینی شرکتی کارآفرینان کارآفرینان سازمانی کارآفرینی بین المللی…

  • جایگاه مصلحت در اسلام

    جایگاه مصلحت در اسلام دانلود مقاله مصلحت انعطاف پذیری دین اسلام دانلود مقالات رشته حقوق و فقه و معارف اسلامی دانلود مقاله جایگاه مصلحت در اسلام دانلود مقاله مصلحت در اسلام دانلود مقالات رشته حقوقی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهش گری با عنوان تحلیل گفتمان روند دموکراسی در ایران

    پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهش گری با عنوان تحلیل گفتمان روند دموکراسی در ایران آزادی چیست الگوی کارناوالی دموکراسی در ایران تحلیل گفتمان سیاسی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهش گری با عنوان تحلیل…

  • پایان نامه کارشناسی تاریخ و باستان شناسی با عنوان تاریخ مهر در ایران از هزارة چهارم تا هزارة اول

    پایان نامه کارشناسی تاریخ و باستان شناسی با عنوان تاریخ مهر در ایران از هزارة چهارم تا هزارة اول ایران باستان تاریخ مهر در ایران شناسائی فرهنگ و تمدن دانلود پایان نامه کارشناسی تاریخ و باستان شناسی با عنوان تاریخ…

  • پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای ساختمان های با مصالح بنایی در 48 اسلاید متنوع همراه با شکل و جداول و آیین نامه های مربوطه

    پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای ساختمان های با مصالح بنایی در 48 اسلاید متنوع همراه با شکل و جداول و آیین نامه های مربوطه کلمات کلیدی : پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای…

  • پروپوزال مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

    پروپوزال مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق پروپوزال erp پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمانی پروپوزال پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق پروپوزال روش پیاده…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و سبکهای فرزندپروری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و سبکهای فرزندپروری مبانی نظری سبکهای فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبکهای فرزندپروری پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری ادبیات نظری سبکهای فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبکهای فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری…

  • مبانی نظری ارزیابی ارزشهای اسلامی در ساختار طراحی لباس زنان و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان

    مبانی نظری ارزیابی ارزشهای اسلامی در ساختار طراحی لباس زنان و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان کلمات کلیدی : مبانی نظری طراحی لباس تأثیر مد بر سلامت جسم و روان راهکارهای پیشنهادی مقابله با مد طراحی لباس بانوان…

  • پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت

    پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت دانلود پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت تعریف حسابداری منابع انسانی مراحل توسعه حسابداری منابع انسانی ضرورت و اهداف حسابداری منابع انسانی مشکلات حسابداری داراییهای انسانی 3پرسش عمده حسابداری داراییهای انسانی محدودیت…

  • پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی

    پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عوامل موثر در ارزیابی عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

  • اثر شمع فداشونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل

    اثر شمع فداشونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل بررسی آبشستگی موضعی اطراف پایه پل کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل روشهای کاهش آبشستگی پایه پل روشهایی نوین کاهش آبشستگی کاهش عمق آبشستگی موضعی…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت دانش 75 صفحه

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت دانش 75 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • مقاله رشته محیط زیست با عنوان معماری سبز

    مقاله رشته محیط زیست با عنوان معماری سبز معماری سبز خانه‌های سبز تاریخچه معماری سبز در ایران توسعه پایدار با استفاده معماری سبز دانلود مقاله رشته محیط زیست با عنوان معماری سبز سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • کاربرد مدل سوات در آسیب شناسی سیستم برون سپاری خدمات شهری

    کاربرد مدل سوات در آسیب شناسی سیستم برون سپاری خدمات شهری آسیب شناسی سازمانی برون سپاری خدمات شهری الگوهای آسیب شناسی سازمانی فرآیند آسیب شناسی سازمانی  کاربردهای مفید مدل‌های سازمانی آسیب شناسی برون سپاری خدمات شهری آسیب شناسی سیستم برون…

  • پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1 تالیف دکتر مهدی مشکی - عبدالکریم مقدم

    پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1 تالیف دکتر مهدی مشکی - عبدالکریم مقدم پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1 تالیف دکتر مهدی مشکی عبدالکریم مقدم رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1 تالیف دکتر مهدی مشکی - عبدالکریم مقدم انتشارات پیام…

  • تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری

    تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری دانلود تحقیق آماده با عنوان نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری مشاركت چیست مدیریت مشاركتی چیست…

  • شناخت فرهنگ وقف و تاثیرات خوب آن بر توسعه اقتصادی پایدار

    شناخت فرهنگ وقف و تاثیرات خوب آن بر توسعه اقتصادی پایدار شناخت فرهنگ وقف توسعه اقتصادی پایدار تاثیرات فرهنگ وقف بر توسعه اقتصادی پایدار دانلود پایان نامه وقف دانلود پایان نامه توسعه اقتصادی پایدار پایان نامه اثرات وقف بر توسعه…

  • مبانی نظری امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی

    مبانی نظری امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی مبانی نظری اجرای بودجه ریزی عملیاتی مبانی نظری پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی مبانی نظری امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی مبانی نظری اجرای بودجه ریزی عملیاتی…

  • پاورپوینت فیزیولوژی تنفسی

    پاورپوینت فیزیولوژی تنفسی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت فیزیولوژی تنفسی پاورپوینت فیزیولوژی تنفسی تنفس مکانیک تهویه ریوی سورفکتانت کار تنفسی حجم های ریوی ظرفیت های ریوی اعمال مجاری تنفس رفلکس سرفه رفلکس عطسه عملکرد تنفس بینی رفتن به سایت اصلی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی خلاقیت سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی خلاقیت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خلاقیت سازمانی مبانی نظری خلاقیت سازمانی پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی پیشینه داخلی خلاقیت سازمانی پیشینه خارجی خلاقیت سازمانی پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی پیشینه نظری خلاقیت سازمانی…

  • سیستم حقوق بین الملل و راهبردهای جلوگیری از خشونت علیه زنان

    سیستم حقوق بین الملل و راهبردهای جلوگیری از خشونت علیه زنان کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در حقوق بین الملل دانلود…

  • بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری

    بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری کلمات کلیدی : پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه امنیت در محاسبات ابری دانلود پایان نامه امنیت رایانش ابری دانلود پایان نامه امنیت در رایانش ابری راهکارهای امنیتی در…

  • پرسشنامه اعتماد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش

    پرسشنامه اعتماد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش پرسشنامه اعتماد سازمانی پرسشنامه اعتماد سازمانی رابینز پرسشنامه اعتماد سازمانی اسکات پرسشنامه اعتماد سازمانی رودر پرسشنامه اعتماد سازمانی الونن و همکاران پرسشنامه اعتماد سازمانی مایر پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی پرسشنامه اعتماد سازمانی کارکنان…

  • پرسشنامه شناسایی نقاط مساله ساز سازمان و ارائه مدلی جامع برای ارزیابی پیاده سازی ERP در آن

    پرسشنامه شناسایی نقاط مساله ساز سازمان و ارائه مدلی جامع برای ارزیابی پیاده سازی ERP در آن پرسشنامه erp پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp در سازمان های…

  • پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی با عنوان خلاقیت

    پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی با عنوان خلاقیت خلاقیت افراد خلاق اعتماد به نفس دانلود پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی با عنوان خلاقیت سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فروش فایل…