مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

رفتن به سایت اصلی

 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارت است از مجموع دارایی های (یا بدهی های) برند در رابطه با نام و سمبل مقصدگردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد.در بسیاری موارد،ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتراست. این است که بازاریابان با کمک برندهایی با ارزش ویژه بالا، می توانند مزیت رقابتی بدست آورند. برای اندازه گیری ارزش برند، ابزارهای اندکی (که مبتنی بر مصرف کنده باشد) وجود دارد. به  طور کلی ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بر مبنای دو بعد ادراکی(کیفیت ادراک شده، آگاهی،تداعی) و رفتاری (وفاداری) اندازه گیری میشود .

 

 

 

با توجه به تفات های فرهنگی،اجتماعی، و خصوصیات مقصدهای گردشگری ایران، در این پژوهش سعی شده است اندازه گیری ارزش ویژه برند( قدرت برند) یک مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران با توجه به مدل کونکینک (2007)،برگرفته از مدل آکر مورد بررسی قرار گیرد که البته در مدل مورد استفاده به هر دو بعد رفتاری و ادراکی توجه می شود .بنابراین،تحقیق حاضر قصد دارد مدل آکر را در کشور ایران و روی مقصد گردشگری استان گیلان مورد بازبینی قرار دهد .

 

 

 

 

 

 

یک برند مکانیسمی است که سازمان ها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری می نماید.ارزش ویژه برند که از سال 1980تبدیل به یک مفهوم مهم در بازاریابی شد،ارزش افزوده ای است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد می شود.برای اندازه گیری ارزش ویژه برند، ابزارهای اندکی(که مبتنی بر مصرف کننده باشد) وجود دارد. با تو جه به اینکه ارزش ویژه برند از ادراکات مشتریان نشات گرفته می شود،برای مدیران بسیار حایز اهمیت است که بتوانند این ارزش ویژه را در سطح مشتری،اندازه گیری و ارزیابی  نمایند(کلر،2003). کریشنن(1996) مطرح می کند که بررسی رویکرد ذهنی مشتری(گردشگر) باید قبل از اندازه گیری  ارزش ویژه برند صورت گیرد،زیرا ذهنیت مشتری(گردشگر) درباره برند نقطه شروع برای درک و شناخت برند است. ارزش ویژه برند،سازمان ها را قادر میسازد تا علاوه بر حفظ سهم بازار خود،مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند. (lee& Back,2009). دیوید آکر در سال1991بیان کرد که ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی و وفاداری مشتریان به برند میشود،مخارج و هزینه های ترفیعی را کاهش می دهد. بنابراین ارزش ویژه برند باعث سودآوری برند شده و برای سازمان، جریان نقدی ایجاد می نماید (Bult et al,2008). برند می تواند باعث تمایز در قیمت یا مقدار تقاضای کالاها وخدمات مشابه شود( Roulac,2006). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

 

چکیده ز

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق 

2- 1مقدمه  11

2-2 تاریخچه  11

2-3 تاریخچه برند 12

    2-4 تاریخچه برند در ایران 13

    2-5 تعریف برند در ایران  14 

    2-6 برند چیست  14 

    2-7 اهمیت برند 17

   2-8 هرم برند  17

2-9 مدل محوری برند  19

2-10 ارزش برند  20

2-11 خصوصیت ویژه برند 21

    2- 11-1  تحریک احساسات توسط برند  21

2-11-2 تصویر شخصی از برند  21

    2-11-3 ارزش کارمزد ادراک شده     21

    2-411- عملیات و فعالیت خدمت  21

    2-11-5 محیط  22

    2-12 ابعاد ارزش ویژه برند  22

   2-12-1 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری  24

2-12-1-1 تعریف مقصد گردشگری      24

    2-12-1-2 ویژگی های مقصد گردشگری  24

2-12- 1-3 ساخت برند  25

2-12-2 آگاهی از برند  28

2-12- 3 تصویر ذهنی برند  30

2-12-4 کیفیت ادراک شده 33

2-12-5 وفاداری برند 34

2-13 ارزش کلی ارزش ویژه برند  37

2-14 زنجیره ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر  38

2-15 رویکردهای موجود در سنجش ارزش ویژه برند(شاخص های ارزش ویژه برند)  39

2-15-1 شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کاپفرر  40

2-15-2   شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 40

2-15-3شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر 40

بخش دوم

پیشینه تحقیق 43

الف- پیشینه خارجی 43

ب- پیشینه داخلی   44

جمع بندی فصل دوم 50

 

 

 

                                              

– فهرست منابع و مأخذ —————————————————————————————— 

منابع فارسی—————————————————————————————————– 

منابع خارجی ————————————————————————————————— 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول شماره2-1: ویژگی های تصویر ذهنی برند——————————————————————-32

 

 

 

فهرست اشکال

شکل2-1: هرم برند———————————————————————————————–18

شکل 2-2:مدل محوری برند————————————————————————————–19

شکل 2-3: مدل مفهومی ارزش ویژه برند از دید گردشگران در مقاصد گردشگری———————————- 23

شکل2-4 مراحل آگاهی از برند ———————————————————————————–30

شکل 2-5: مدل زنجیره ارزش برند کلر ————————————————————————– 38

شکل 2-6 : مدل مفهومی تحقیق———————————————————————————– 44

شکل 2-7: مدل تلفیقی توسط محقق از مدل های موجود در ادبیات ————————————————– 46

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه سلامت روانشناختی دانلود مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی ادبیات نظری سلامت روانشناختی فصل دوم پایان نامه سلامت روانشناختی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی…

  • تشریح و تقسیم بندی انواع اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور

    تشریح و تقسیم بندی انواع اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور خطاهای متقارن و نامتقارن اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده تشریح و تقسیم بندی انواع اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور انواع خطاهای نامتقارن در اتصالات ترانسفورماتور دانلود پایان نامه برق…

  • ارزیابی تاثیر حاکمیت شرکتی بر توسعه و گسترش بازار سرمایه

    ارزیابی تاثیر حاکمیت شرکتی بر توسعه و گسترش بازار سرمایه توسعه و گسترش بازار سرمایه پایان نامه توسعه بازار سرمایه پایان نامه حاکمیت شرکتی چارچوب نظری حاکمیت شرکتی حاکمیت شرکتی در ایران حاکمیت شرکتی و عملکرد مالی شرکت ها حاکمیت…

  • جامعه شناسی سازمان ها

    جامعه شناسی سازمان ها پاورپوینت کامل کتاب جامعه شناسی سازمان ها رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کامل کتاب جامعه شناسی سازمان ها  وپژه کارشناسی پیام نور در 273 اسلاید قابل ویرایش مناسب برای اساتید و  ارائه در کلاس دانشجو

  • پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تعيين قسمت بازار و انتخاب بازارهاي هدف

    پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تعيين قسمت بازار و انتخاب بازارهاي هدف کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تعيين قسمت…

  • ارزیابی اشتغال زنان از نگاه های متفاوت

    ارزیابی اشتغال زنان از نگاه های متفاوت اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در اسلام تاثیر اشتغال زنان در خانواده اشتغال زنان در اسناد بین المللی تاثیر اشتغال زنان بر روابط خانوادگی بررسی اشتغال زنان از دیدگاه‌های مختلف…

  • صورخیال در ادبیات فارسی با تاکید بر شاهنامه‌ فردوسی

    صورخیال در ادبیات فارسی با تاکید بر شاهنامه‌ فردوسی شاهنامه‌ فردوسی صورخیال در شاهنامه‌ فردوسی جلوه رنگها در شاهنامه مجاز در شاهنامه تشبیه در شاهنامه استعاره در شاهنامه صورخیال در ادبیات فارسی با تاکید بر شاهنامه‌ فردوسی دانلود پایان نامه…

  • پرسشنامه بررسی واولویت بندی موانع اجرایی بازاریابی سبز

    پرسشنامه بررسی واولویت بندی موانع اجرایی بازاریابی سبز پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه موانع اجرایی بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه استاندارد بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه موانع اجرایی بازاریابی سبز پرسشنامه استاندارد موانع اجرایی بازاریابی سبز رفتن به سایت اصلی…

  • پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان

    پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان پرسشنامه عوامل موثر بر فساد اداری پرسشنامه فساد اداری سازمانهای دولتی پرسشنامه فساد اداری در سازمان های دولتی پرسشنامه عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان پرسشنامه فساد…

  • بررسی پیشنه مطالعات کاربری زمین در ایران و جهان

    بررسی پیشنه مطالعات کاربری زمین در ایران و جهان کاربری زمین مدلهای توزیع كاربری زمین برنامه ریزی كاربری اراضی شهری پیشنه مطالعات کاربری زمین در ایران پیشنه مطالعات کاربری زمین در جهان بررسی پیشنه مطالعات کاربری زمین در ایران و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی مبانی نظری ارزیابی عملکرد و کارایی ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد و کارایی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی دانلود مبانی نظری ارزیابی…

  • خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی تا پایان فصل هشتم

    خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی تا پایان فصل هشتم خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی تا پایان فصل هشتم 24 صفحه ورد قابل ویرایش مناسب مرور امتحان پایان ترم

  • مقاله ترجمه شده فرایند تصادفی طراحی زنجیره تأمین تحت شرایط عدم قطعیت

    مقاله ترجمه شده فرایند تصادفی طراحی زنجیره تأمین تحت شرایط عدم قطعیت کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده فرایند تصادفی طراحی زنجیره تأمین تحت شرایط عدم قطعیت…

  • بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری

    بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری کلمات کلیدی : پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه امنیت در محاسبات ابری دانلود پایان نامه امنیت رایانش ابری دانلود پایان نامه امنیت در رایانش ابری راهکارهای امنیتی در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری مبانی نظری سبک های فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبک های فرزندپروری پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری ادبیات نظری سبک های فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبک های فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه…

  • دانلودكارآموزي شيمي عمليات پتروشيمي شرح فرايند واحد LDPE پتروشيمي لاله

    دانلودكارآموزي شيمي عمليات پتروشيمي شرح فرايند واحد LDPE پتروشيمي لاله کلمات کلیدی : دانلودكارآموزي شيمي عمليات پتروشيمي شرح فرايند واحد LDPE پتروشيمي لاله رفتن به سایت اصلی نام فایل : كارآموزي شيمي عمليات پتروشيمي شرح فرايند واحد LDPE پتروشيمي لاله…

  • تعیین رابطه بین عقاید دینی و سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان

    تعیین رابطه بین عقاید دینی و سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان سلامت روانی خودکار آمدی عقاید و باورهای دینی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی رابطه بین عقاید دینی و سلامت عمومی دانشجویان رابطه بین عقاید دینی و خودکار آمدی دانشجویان…

  • پاورپوینت تحليل گري مالي مبتني بر ارزش ( ویژه اارئه کلاسی درس حسابداری مدیریت)

    پاورپوینت تحليل گري مالي مبتني بر ارزش ( ویژه اارئه کلاسی درس حسابداری مدیریت) کلمات کلیدی : پاورپوینت تحليل گري مالي مبتني بر ارزش تحليل گري مالي مبتني بر ارزش تحقیق تحليل گري مالي مبتني بر ارزش مقاله تحليل گري…

  • بررسی اقدامات تامینی و تربیتی در قانون مجازات اسلامی جدید و قدیم

    بررسی اقدامات تامینی و تربیتی در قانون مجازات اسلامی جدید و قدیم اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی در قانون مجازات اسلامی جدید اقدامات تامینی و تربیتی اطفال و نوجوانان تحقیق در مورد اقدامات تامینی و تربیتی ماهیت…

  • ماهیت مرور زمان و پیشینه آن در ایران و سایر کشورها

    ماهیت مرور زمان و پیشینه آن در ایران و سایر کشورها تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان مرور زمان‌ در ایران‌ مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ پیشینه مرور زمان سابقه تاریخی مرور زمان پیشینه مرور زمان…

  • بررسی اصول طراحی و ساخت مراکز خرید با تاکید بر مراکز تجاری و پاساژ

    بررسی اصول طراحی و ساخت مراکز خرید با تاکید بر مراکز تجاری و پاساژ معماری بازار ایرانی طراحی معماری مراکز خرید دانلود پروژه بازارایرانی دانلود پروژه معماری بازار ایرانی دانلود پروژه طراحی معماری مراکز خرید اصول طراحی و ساخت مراکز…

  • خواص و کاربرد فلزات سنگین و نحوه حذف آنها از آب و فاضلاب

    خواص و کاربرد فلزات سنگین و نحوه حذف آنها از آب و فاضلاب دانلود پایان نامه فلزات سنگین خواص فلزات سنگین کاربرد فلزات سنگین نحوه حذف فلزات سنگین از آب و فاضلاب خواص و كاربرد فلز نقره خواص و كاربرد…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات و…

  • ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها

    ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در نمایندگی‌های سایپا  ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت سایپا با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی…

  • مبانی نظری ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

    مبانی نظری ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه سنجش اثربخشی مدیریت دانش محاسبه اثربخشی مدیریت دانش با تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای سنجش اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه مبانی…

  • علل گرایش به اعتیاد راه های پیشگیری و درمان آن

    علل گرایش به اعتیاد راه های پیشگیری و درمان آن کلمات کلیدی : پایان نامه علل گرایش به اعتیاد علل گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد علل و عوامل گرایش به اعتیاد عوامل تشدید کننده اعتیاد نقش مذهب در پیشگیری…

  • پاورپوینت استانداردها و الگوهای مصرف

    پاورپوینت استانداردها و الگوهای مصرف پاورپوینت استانداردها و الگوهای مصرف پاورپوینت آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف پاورپوینت آشنایی با استانداردهای بین المللی و الگوهای مصرف پاورپوینت نحوه پياده سازي استانداردها و الگوهاي مصرف در سازمان ها…

  • پروپوزال امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

    پروپوزال امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن…

  • تبیین نقش مراكز ارزیابی در ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی

    تبیین نقش مراكز ارزیابی در ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی نظارت مراكز ارزیابی ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی مكانیسمهای نظارت و بازرسی تبیین نقش مراكز ارزیابی در ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریتی دانلود…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد پالایشگاه های گاز کشور با مدل ترکیبی Neuro-DEA

    پروپوزال ارزیابی عملکرد پالایشگاه های گاز کشور با مدل ترکیبی Neuro-DEA ارزیابی عملکرد با DEA پروپوزال ارزیابی عملکرد در پالایشگاه گاز ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی…