مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
مبانی نظری آمیخته ترفیع
پیشینه پژوهش آمیخته ترفیع
پیشینه تحقیق آمیخته ترفیع
فصل دوم پایان نامه آمیخته ترفیع
دانلود مبانی نظری آمیخته ترفیع

رفتن به سایت اصلی

ارزش ویژه برند به عنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت برند و بازبینی مداوم آن،مرحله ای مهم در مدیریت موثر برند است.با توجه به رویارویی شرکت ها با رقابتی همه جانبه و جهانی در بازار کنونی برند سازی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. شرکت ها به ابزاری جهت افزایش ارزش ویژه برند خود و ایجاد تمایز نیاز دارند. کوشش ها و فعالیت های بازاریابی یکی از مهمترین ابزارها در این راستا می باشد.انتخاب یک آمیخته ترفیع مناسب به بهبود جایگاه هر برندی در میان رقبای خود می انجامد.

 

 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف كاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع علی، می باشد.جامعه آماری این تحقیق شامل همه  مشتریان فروشگاه پروما می باشد که حداقل یک بار از فروشگاه پروما خرید کرده اند و حجم نمونه، 384  نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار SPSS و همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و بتوان راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود. 

 

 

 

یافته ها نشان می دهد که تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصرآمیخته ترفیع  بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما دارند.همچنین اثر فروش حضوری و پیشبرد فروش مثبت اما ضعیفتر بوده اند.همچنین رابطه معناداری بین پیشبرد فروش و آگاهی از برند ، پیش برد فروش و تداعی با برند ، روابط عمومی و وفاداری به برند ، روابط عمومی و تداعی با برند ،بازاریابی مستقیم و وفاداری به برند ، فروش حضوری و آگاهی از برند مشاهده نشد.

 

 

 

 

 

كلمات كلیدی:

برند

آمیخته ترفیع

ارزش ویژه برند

خرده فروشی

فروشگاه زنجیره ای

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر با توجه به تاسیس فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید بزرگ خصوصی رقابت شدیدی بین فعالان صنعت خرده فروشی در جریان است.امروزه مراکز خرید برای جذب مشتریان با هم به رقابت می پردازند،مرکز خریدی که باعث رضایت بیشتر مصرف کنندگان شود در این رقابت برنده خواهد شد(کورویلا و جوشی  ، 2010).  براساس نظر محققین برند ، برند های خرده فروشی نوعا حساسیت بیشتری در مقایسه با برند های محصولات دارند ( آیلاوادی و کلر  ، 2004). 

 

 

با توجه به اینکه برند می تواند قلب و روح مخاطب خود را تسخیر نماید و در دنیای امروزی که بازارها مملو از محصولاتی هستند که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند،خلق یک برند می تواند تمایز چشمگیری ایجاد کند(لویس و لومبارت  ، 2010).برند گذاری میتوان به طور خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیتی رقابتی ایجاد کند(وبودا،برنارد و هلسیگ  ،2009).ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند به محصول می دهد توصیف شده است.عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیت هایی است که برای فروش برند صورت میگیرد. بنابراین میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز بررسی نمود.

 

 

 

از عوامل مهم برای ایجاد و تقویت ارزش ویژه برند فعالیت های بازاریابی هستند . ارزش ویژه برند حاصل سرمایه گذاری است كه در فعالیت ها ی بازاریابی درگذشته صورت گرفته است . شركت ها از طریق فعالیت های بازاریابی مصرف كنندگان را از برند آگاه ساخته و تصویر مطلوبی از برند در ذهن آنها ایجاد می كنند (ون ریل و همكاران  ، 2005). آمیخته ترفیع به عنوان یکی از اجزای مهم آمیخته بازاریابی می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکتها در گرو فعالیتهای ترفیعی و ترویجی آن هاست و شرکت ها هر ساله بودجه بیشتری را برای فعالیت های ترفیعی خود تصویب می نمایند. بسیاری از مدیران صنعت خرده فروشی بدون در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی هزینه های گزافی را به سازمان خود متحمل می کنند در صورتیکه با در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی بر ارزش ویژه برند فروشگاه یا مرکز خرید خود میتوانند ترکیب موثرتری از فالیت های ترفیعی و ترویجی را انتخاب و اجرا کنند. از همین رو در این تحقیق پژوهشگر بر آنست تا تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند بسنجد و با پیشنهاد ترکیب فعالیت ترفیعی مناسب مدیران فروشگاه پروما تهران را در بالا بردن ارزش ویژه برند این فروشگاه یاری رساند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل 2: ادبیات تحقیق 34

2-1- مقدمه 35

2-2- مفاهیم تحقیق 36

2-2-1- آمیخته ترفیع و ابعاد آن 36

2-2-2- ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده در مدل آکر 47

2-2-3- ارزش ویژه برند 51

2-3- تحلیل و نقد مبانی نظری 55

2-3-1- مدل کلر 55

2-3-2- مدل کاپفرر 57

2-3-3- مدل آکر 58

2-4- مروری بر صنعت خرده فروشی 59

2-4-1- انواع سازمان های خرده فروشی 60

2-4-2- فروشگاه های زنجیره ای 62

2-4-3- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در دنیا 64

2-4-4- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در ایران 66

2-4-5- فروشگاه زنجیره ای پروما 69

2-4-6- جمع بندی صنعت مورد مطالعه 70

2-5- پیشینه تحقیق 70

2-5-1- سوابق تحقیقات داخلی 70

2-5-2- سوابق تحقیقات خارجی 75

2-6- جمع بندی 80

 

 

منابع و ماخذ تحقیق

 

 

 

فهرست جداول

جدول (2-1( انواع سازمان های خرده فروشی 61

جدول (2-2) خلاصه تحقیقات داخلی 71

جدول (2-3) خلاصه تحقیقات خارجی 75

 

 

 

فهرست اشکال

شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق 28

شکل (2-1) مدل کلر 57

شکل (2-2) مدل ارزش ویژه برند کاپفرر از دیدگاه مصرف کننده  (کاپفرر ، 1992) 58

شکل (2-3) مدل ارزش ویژه برند آکر از دیدگاه مصرف کننده  (آکر ، 1991) 59

 

  • جایگاه و نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بررسی جایگاه دفاتر اسناد رسمی در ایران

    جایگاه و نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بررسی جایگاه دفاتر اسناد رسمی در ایران کلمات کلیدی : تحولات ثبت الکترونیکی نهادهای رسمی ثبت اسناد  تحقیق در مورد ثبت اسناد  نقش کاداستر در تثبیت مالکیت و بهبودا منیت…

  • مقاله کارشناسی ارشد رشته حسابداری و حسابداری بانکی با عنوان ارتباط بین تغییرات قیمت و حجم معاملات

    مقاله کارشناسی ارشد رشته حسابداری و حسابداری بانکی با عنوان ارتباط بین تغییرات قیمت و حجم معاملات حجم معاملات بازار های مالی بازار سهام مطالعات Osborne بورس سهام ارتباط بین تغییرات قیمت و حجم معاملات ارتباط بین تغییرات قیمت و…

  • مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل با عنوان بررسی نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری دربارة سلاح های هسته ای سال 1996

    مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل با عنوان بررسی نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری دربارة سلاح های هسته ای سال 1996 حقوق بین الملل سازمان ملل متحد سلاح های هسته ای دیوان بین المللی دادگستری دانلود مقاله کارشناسی…

  • بررسی جامعه شناختی نگرش شهروندان نسبت به فعالیتهای اجتماعی شهرداری

    بررسی جامعه شناختی نگرش شهروندان نسبت به فعالیتهای اجتماعی شهرداری جامعه شناختی مدیریت شهری ‌طراحی شهری مدیریت ارتباطات اجتماعی فعالیتهای اجتماعی شهرداری بررسی جامعه شناختی نگرش شهروندان نسبت به فعالیتهای اجتماعی شهرداری دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی خود شکوفایی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی خود شکوفایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خود شکوفایی مبانی نظری خود شکوفایی پیشینه تحقیق خود شکوفایی پیشینه داخلی خود شکوفایی پیشینه خارجی خود شکوفایی پیشینه پژوهش خود شکوفایی پیشینه نظری خود شکوفایی…

  • آثار تغییر در نرخ ارز

    آثار تغییر در نرخ ارز ارز اقلام پولی نرخ تسعیر پول عملیاتی ارزش منصفانه تغییر در نرخ ارز دانلود پایان نامه رشته حسابداری آثار تغییر در نرخ ارز دانلود پایان نامه حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • عملکرد شغلی کارکنان و عوامل موثر بر آن

    عملکرد شغلی کارکنان و عوامل موثر بر آن عملکرد شغلی عملکرد شغلی کارکنان عوامل موثر بر عملکرد شغلی اهمیت نیروی انسانی در سازمان مدل نظری عملکرد شغلی کارکنان تحقیق عملکرد شغلی کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته مدیریت…

  • پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری

    پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری تئوری سرمایه گذاری تئوری نوین سرمایه گذاری مرز کارامدی اولین مرز کارامدی ارائه شده توسط Markowitz ترکیب مرز کارایی و دارایی های بدون ریسک مزایای…

  • طلاق به درخواست زوجه از دیدگاه فقهای اسلامی

    طلاق به درخواست زوجه از دیدگاه فقهای اسلامی درخواست طلاق از طرف زن درخواست طلاق از طرف زن در فقه امامیه درخواست طلاق از طرف زن در فقه اهل سنت طلاق بر مبناي عسر و حرج ایات طلاق در قران…

  • تئوری نمایندگی، تمرکز مالکیت و جنبه های اهمیت آن

    تئوری نمایندگی، تمرکز مالکیت و جنبه های اهمیت آن کلمات کلیدی : شکل گیری روابط نمایندگی تئوری نمایندگی در ایران تئوری نمایندگی در حسابداری مدیریت تعریف تئوری نمایندگی تئوری نمایندگی حسابرسی مبانی تئوری نمایندگی تعریف تمرکز مالکیت چیست تمرکز مالکیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی در ورزشکاران

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی در ورزشکاران مبانی نظری سرسختی ذهنی ادبیات نظری سرسختی ذهنی چارچوب نظری سرسختی ذهنی فصل دوم پایان نامه سرسختی ذهنی دانلود مبانی نظری سرسختی ذهنی پیشینه سرسختی ذهنی پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی پیشینه…

  • دفترچه محاسبات سوله با جرثقیل 5 تنی

    دفترچه محاسبات سوله با جرثقیل 5 تنی طراحی سوله طراحی سازه های صنعتی نمونه دفترچه محاسبات طراحی سوله دانلود پروژه رشته عمران دفترچه محاسبات سوله با جرثقیل 5 تنی دانلود پروژه عمران دانلود پروژه مهندسی عمران دانلود پروژه محاسبات سوله…

  • واکنش های کیفری در قبال پدیده قاچاق انسان

    واکنش های کیفری در قبال پدیده قاچاق انسان جرم قاچاق انسان تحقیق قاچاق زنان ارکان قاچاق زنان دانلود تحقیق قاچاق زنان پایان نامه قاچاق پایان نامه قاچاق زنان واکنش های کیفری در قبال پدیده قاچاق انسان قانون مبارزه با قاچاق…

  • بررسی مقایسه ای نقوش گیاهی گچ بری های کاخ تیسفون با مساجد اصفهان

    بررسی مقایسه ای نقوش گیاهی گچ بری های کاخ تیسفون با مساجد اصفهان معماری بناهای ایران معماری بناهای مساجد نقوش گیاهی مساجد نقوش گیاهی در گچبری های کاخهای ساسانی نقوش گیاهی در گچبری مساجد نقوش گیاهی گچ بری های کاخ…

  • بررسی پیشینه فرزندپروری، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی

    بررسی پیشینه فرزندپروری، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی مبانی نظری ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری مبانی نظری ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﻲ مبانی نظری ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ مبانی نظری الگوهای فرزند پروری بررسی پیشینه فرزندپروری بررسی پیشینه سلامت روانی بررسی پیشینه پیشرفت تحصیلی رفتن به…

  • پرسشنامه تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد

    پرسشنامه تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد پرسشنامه زنجیره تامین پرسشنامه یکپارچگی زنجیره تامین پرسشنامه تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین پرسشنامه عملکرد پرسشنامه عملکرد واحدهای تولیدی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد    …

  • طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای محاسبه بهای تمام شده آموزش دانشجویان گروه پزشکی

    طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای محاسبه بهای تمام شده آموزش دانشجویان گروه پزشکی سیستمهای نوین هزینه یابی هزینه یابی بر مبنای فعالیت شناسایی دقیق هزینه ها و ارائه اطلاعات غیر مالی کاربرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت…

  • پاورپوینت آشنایی با انواع اتصالات در ساختمان های فلزی

    پاورپوینت آشنایی با انواع اتصالات در ساختمان های فلزی پاورپوینت آشنایی با انواع اتصالات در ساختمان های فلزی انواع اتصالات در ساختمان های فلزی تحقیق انواع اتصالات در ساختمان های فلزی مقاله انواع اتصالات در ساختمان های فلزی اتصالات ساده…

  • ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

    ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش رابطه فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش بررسی استقرار مدیریت دانش در شهرداری تهران بررسی فرهنگ سازمانی در شهرداری تهران پایان نامه با موضوع…

  • کتاب شبکه های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و شبکه با عنوان Software Defined Networking

    کتاب شبکه های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و شبکه با عنوان Software Defined Networking کتاب شبکه های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و شبکه با عنوان Software Defined Networking شبکه مبتنی بر نرم…

  • ارزیابی و طبقه بندی عوامل و مولفه های حیاتی موفقیت در پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی

    ارزیابی و طبقه بندی عوامل و مولفه های حیاتی موفقیت در پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی پایان نامه erp پایان نامه پیاده سازی erp در بانک مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری مبانی نظری سبک رهبری پیشینه تحقیق سبک رهبری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری پیشینه پژوهش سبک رهبری ادبیات نظری تحقیق سبک رهبری دانلود مبانی نظری سبک رهبری دانلود پیشینه تحقیق سبک…

  • بررسی شکل پذیری اعضای اتصالات ساخته شده از فولاد پرمقاومت

    بررسی شکل پذیری اعضای اتصالات ساخته شده از فولاد پرمقاومت فولادهای پرمقاومت طراحی لرزه ای اتصالات شکل پذیری لرزه ای اتصالات شکل پذیری اتصالات از فولاد پرمقاومت بررسی شکل پذیری اعضای اتصالات ساخته شده از فولاد پرمقاومت دانلود پایان نامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین ناب و چابک

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین ناب و چابک کلمات کلیدی : مبانی نظری زنجیره تامین ناب و چابک فصل دوم پایان نامه زنجیره تامین ناب و چابک دانلود مبانی نظری زنجیره تامین ناب و چابک پیشینه زنجیره تامین…

  • پروپوزال ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی

    پروپوزال ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی فن بازار دفاعی ميانجي بازاريابي فناوري فناوری اطلاعات بازار کار اهمیت فناوری در صنایع دفاعی  فن بازار و بهره وری اقتصاد فناوری دفاعی عوامل موثر در موفقیت…

  • تاثیر مولفه های مختلف بر مدیریت دانش و بررسی الزامات و رویکردها

    تاثیر مولفه های مختلف بر مدیریت دانش و بررسی الزامات و رویکردها پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش تاثیر مولفه های مختلف بر مدیریت دانش…

  • تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو

    تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو دانلود گزارش کارآموزی مهندسی صنایع تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو كنترل كیفیت سیستم آدیت فرآیند ارزشیابی خودرو (Audit) خرید گزارش کارآموزی…

  • تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر رودینی

    تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر رودینی تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر رودینی رفتن به سایت اصلی تحلیل محیط داخلی و بین المللی جناب آقای دکتر رودینی 59 صفحه pdf مطالب ارائه شده درس در طول ترم

  • استفاده از روش نقشه های پتانسیلی جهت بررسی خوردگی پایه پل شبیه سازی شده غوطه ور در آب دریا

    استفاده از روش نقشه های پتانسیلی جهت بررسی خوردگی پایه پل شبیه سازی شده غوطه ور در آب دریا بتن مسلح آرماتورهای فولادی سازه های بتن مسلح مقاومت پلاریزسیون خطی خوردگی آرماتورهای فولادی بررسی خوردگی پایه پل در آب دریا…

  • پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده

    پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده دانلود رایگان پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع…