مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
مبانی نظری آمیخته ترفیع
پیشینه پژوهش آمیخته ترفیع
پیشینه تحقیق آمیخته ترفیع
فصل دوم پایان نامه آمیخته ترفیع
دانلود مبانی نظری آمیخته ترفیع

رفتن به سایت اصلی

ارزش ویژه برند به عنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت برند و بازبینی مداوم آن،مرحله ای مهم در مدیریت موثر برند است.با توجه به رویارویی شرکت ها با رقابتی همه جانبه و جهانی در بازار کنونی برند سازی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. شرکت ها به ابزاری جهت افزایش ارزش ویژه برند خود و ایجاد تمایز نیاز دارند. کوشش ها و فعالیت های بازاریابی یکی از مهمترین ابزارها در این راستا می باشد.انتخاب یک آمیخته ترفیع مناسب به بهبود جایگاه هر برندی در میان رقبای خود می انجامد.

 

 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف كاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع علی، می باشد.جامعه آماری این تحقیق شامل همه  مشتریان فروشگاه پروما می باشد که حداقل یک بار از فروشگاه پروما خرید کرده اند و حجم نمونه، 384  نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار SPSS و همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و بتوان راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود. 

 

 

 

یافته ها نشان می دهد که تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصرآمیخته ترفیع  بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما دارند.همچنین اثر فروش حضوری و پیشبرد فروش مثبت اما ضعیفتر بوده اند.همچنین رابطه معناداری بین پیشبرد فروش و آگاهی از برند ، پیش برد فروش و تداعی با برند ، روابط عمومی و وفاداری به برند ، روابط عمومی و تداعی با برند ،بازاریابی مستقیم و وفاداری به برند ، فروش حضوری و آگاهی از برند مشاهده نشد.

 

 

 

 

 

كلمات كلیدی:

برند

آمیخته ترفیع

ارزش ویژه برند

خرده فروشی

فروشگاه زنجیره ای

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر با توجه به تاسیس فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید بزرگ خصوصی رقابت شدیدی بین فعالان صنعت خرده فروشی در جریان است.امروزه مراکز خرید برای جذب مشتریان با هم به رقابت می پردازند،مرکز خریدی که باعث رضایت بیشتر مصرف کنندگان شود در این رقابت برنده خواهد شد(کورویلا و جوشی  ، 2010).  براساس نظر محققین برند ، برند های خرده فروشی نوعا حساسیت بیشتری در مقایسه با برند های محصولات دارند ( آیلاوادی و کلر  ، 2004). 

 

 

با توجه به اینکه برند می تواند قلب و روح مخاطب خود را تسخیر نماید و در دنیای امروزی که بازارها مملو از محصولاتی هستند که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند،خلق یک برند می تواند تمایز چشمگیری ایجاد کند(لویس و لومبارت  ، 2010).برند گذاری میتوان به طور خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیتی رقابتی ایجاد کند(وبودا،برنارد و هلسیگ  ،2009).ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند به محصول می دهد توصیف شده است.عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیت هایی است که برای فروش برند صورت میگیرد. بنابراین میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز بررسی نمود.

 

 

 

از عوامل مهم برای ایجاد و تقویت ارزش ویژه برند فعالیت های بازاریابی هستند . ارزش ویژه برند حاصل سرمایه گذاری است كه در فعالیت ها ی بازاریابی درگذشته صورت گرفته است . شركت ها از طریق فعالیت های بازاریابی مصرف كنندگان را از برند آگاه ساخته و تصویر مطلوبی از برند در ذهن آنها ایجاد می كنند (ون ریل و همكاران  ، 2005). آمیخته ترفیع به عنوان یکی از اجزای مهم آمیخته بازاریابی می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکتها در گرو فعالیتهای ترفیعی و ترویجی آن هاست و شرکت ها هر ساله بودجه بیشتری را برای فعالیت های ترفیعی خود تصویب می نمایند. بسیاری از مدیران صنعت خرده فروشی بدون در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی هزینه های گزافی را به سازمان خود متحمل می کنند در صورتیکه با در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی بر ارزش ویژه برند فروشگاه یا مرکز خرید خود میتوانند ترکیب موثرتری از فالیت های ترفیعی و ترویجی را انتخاب و اجرا کنند. از همین رو در این تحقیق پژوهشگر بر آنست تا تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند بسنجد و با پیشنهاد ترکیب فعالیت ترفیعی مناسب مدیران فروشگاه پروما تهران را در بالا بردن ارزش ویژه برند این فروشگاه یاری رساند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل 2: ادبیات تحقیق 34

2-1- مقدمه 35

2-2- مفاهیم تحقیق 36

2-2-1- آمیخته ترفیع و ابعاد آن 36

2-2-2- ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده در مدل آکر 47

2-2-3- ارزش ویژه برند 51

2-3- تحلیل و نقد مبانی نظری 55

2-3-1- مدل کلر 55

2-3-2- مدل کاپفرر 57

2-3-3- مدل آکر 58

2-4- مروری بر صنعت خرده فروشی 59

2-4-1- انواع سازمان های خرده فروشی 60

2-4-2- فروشگاه های زنجیره ای 62

2-4-3- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در دنیا 64

2-4-4- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در ایران 66

2-4-5- فروشگاه زنجیره ای پروما 69

2-4-6- جمع بندی صنعت مورد مطالعه 70

2-5- پیشینه تحقیق 70

2-5-1- سوابق تحقیقات داخلی 70

2-5-2- سوابق تحقیقات خارجی 75

2-6- جمع بندی 80

 

 

منابع و ماخذ تحقیق

 

 

 

فهرست جداول

جدول (2-1( انواع سازمان های خرده فروشی 61

جدول (2-2) خلاصه تحقیقات داخلی 71

جدول (2-3) خلاصه تحقیقات خارجی 75

 

 

 

فهرست اشکال

شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق 28

شکل (2-1) مدل کلر 57

شکل (2-2) مدل ارزش ویژه برند کاپفرر از دیدگاه مصرف کننده  (کاپفرر ، 1992) 58

شکل (2-3) مدل ارزش ویژه برند آکر از دیدگاه مصرف کننده  (آکر ، 1991) 59

 

  • بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره

    بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره نقاشی نقاشیهای دیواری نقش سلسله تیموری در نقاشیهای دیواری دانلود مقاله بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره خرید مقالات هنر و گرافیک سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

  • بررسی مالکیت متمرکز و تاثیرات آن بر حق‌الزحمه حسابرسی

    بررسی مالکیت متمرکز و تاثیرات آن بر حق‌الزحمه حسابرسی کلمات کلیدی : تمرکز مالکیت نهادی اهمیت تمرکز مالکیت تاثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد تعریف تمرکز مالکیت چیست تمرکز مالکیت و عملکرد شرکت پایان نامه تمرکز مالکیت تاثیر تمرکز مالکیت بر…

  • بررسی مکاتب و نظریه های اخلاق حرفه ای با تشریح تاریخچه آن در ایران و غرب

    بررسی مکاتب و نظریه های اخلاق حرفه ای با تشریح تاریخچه آن در ایران و غرب مکاتب اخلاق نظریه های اخلاق نظریه های اخلاق حرفه ای نظریه های اخلاق در روانشناسی تئوری های اخلاق حرفه ای نظریه های مربوط به…

  • تغییر حسابرس و عوامل موثر بر دوره تصدی حسابرس با تاکید بر تاثیر حاکمیت شرکتی بر آن

    تغییر حسابرس و عوامل موثر بر دوره تصدی حسابرس با تاکید بر تاثیر حاکمیت شرکتی بر آن پایان نامه حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی مبانی نظری عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم…

  • مقایسه مدل های المان محدود و شبکه عصبی مصنوعی در یک تیر لایه لایه تلسکوپی هوشمند

    مقایسه مدل های المان محدود و شبکه عصبی مصنوعی در یک تیر لایه لایه تلسکوپی هوشمند شبکه‌ی عصبی مصنوعی سازه‌های مرکب لایه لایه‌ی هوشمند خاصیت پیزوالكتریسیته مكانیزم به‌كار اندازنده‌ی محوری مدل المان محدود مقایسه مدل های المان محدود و شبکه…

  • ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86

    ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86 دوزبانگی جنسیت دوره راهنمایی دانش آموز دو زبانه پیشرفت تحصیلی زبان فارسی سبک یادگیری وابستهنابسته به زمینه…

  • پرسشنامه بررسی رابطه بین سرمایه روان شناختی و توانمندسازی کارکنان

    پرسشنامه بررسی رابطه بین سرمایه روان شناختی و توانمندسازی کارکنان پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز دانلود پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز 2007 پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز و همکاران پرسشنامه توانمندسازی کارکنان پرسشنامه توانمندسازی کارکنان در سازمان پرسشنامه سنجش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عکس العمل بازار سهام

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عکس العمل بازار سهام مبانی نظری عکس العمل بازار سهام پیشینه عکس العمل بازار سهام دانلود مبانی نظری عکس العمل بازار سهام پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام ادبیات نظری عکس العمل بازار سهام فصل…

  • مسئولیت مدنی

    مسئولیت مدنی مسئولیت قانون حمورابی مسئولیت مدنی حقوق كیفری دانلود مقاله حقوق با عنوان مسئولیت مدنی خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی کارشناسی ارشد حقوق سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • پاورپوینت آشنایی با معماری مسجد رحیم خان اصفهان

    پاورپوینت آشنایی با معماری مسجد رحیم خان اصفهان پاورپوینت آشنایی با معماری مسجد رحیم خان اصفهان تحقیق آشنایی با معماری مسجد رحیم خان اصفهان آشنایی با معماری مسجد رحیم خان اصفهان معماری مسجد رحیم خان اصفهان مسجد رحیم خان اصفهان…

  • پاورپوینت نظام تأمين اجتماعي در كشاورزي

    پاورپوینت نظام تأمين اجتماعي در كشاورزي کلمات کلیدی : پاورپوینت نظام تأمين اجتماعي در كشاورزي تأمين اجتماعي در كشاورزي تأمين اجتماعي كشاورزي تحقیق تأمين اجتماعي در كشاورزي مقاله تأمين اجتماعي در كشاورزي تأمين اجتماعي كشاورزي در ایران بررسی تأمين اجتماعي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 15

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 15 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای ساختمان های با مصالح بنایی در 48 اسلاید متنوع همراه با شکل و جداول و آیین نامه های مربوطه

    پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای ساختمان های با مصالح بنایی در 48 اسلاید متنوع همراه با شکل و جداول و آیین نامه های مربوطه کلمات کلیدی : پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای…

  • مقاله توحید

    مقاله توحید دانلود مقاله توحید مراتب توحید توحید از منظر اسلام یگانگی خدا از منظر قرآن کریم برهان تمانع چیست ؟ سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه…

  • بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت

    بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت دوره کارشناسی مهندسی نفت تعداد واحد دروس مهندسی نفت چارت پیشنهادی کارشناسی مهندسی نفت فرم تطبیق پیشنهادی کارشناسی مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی بسته آموزشی دوره کارشناسی…

  • دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان پولشویی

    دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان پولشویی پولشویی دانلود پایان نامه پولشویی در ایران دانلود پایان نامه پولشویی مراحل پولشویی عناصر تشکیل دهنده پولشویی مبارزه با پولشویی در ایران لایحه مبارزه با پولشویی دانلود پایان نامه حقوق رفتن به…

  • فلسفه وجودی و منابع قاعده غرر و حکم معاملات غرری در فقه امامیه و شافعی

    فلسفه وجودی و منابع قاعده غرر و حکم معاملات غرری در فقه امامیه و شافعی مباني قاعده غرر غرر در معاملات بيع غرر در حديث نبوي معيار تشخيص غرر در معامله منابع و مستندات قاعده ي غرر غرر و عقد…

  • قواعد حاکم بر معاملات با حق استرداد در حقوق ایران و انگلیس

    قواعد حاکم بر معاملات با حق استرداد در حقوق ایران و انگلیس پایان نامه معاملات با حق استرداد معاملات با حق استرداد در حقوق ایران معاملات با حق استرداد در حقوق انگلیس مقایسه عقد رهن با معاملات با حق استرداد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 12

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 12 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • یادگیری بر مبنای نمونه و الگوریتمهای آن

    یادگیری بر مبنای نمونه و الگوریتمهای آن الگوریتم IBL الگوریتمهای یادگیری با ناظر الگوریتمهای یادگیری افزایشی یادگیری بر مبنای نمونه و الگوریتمهای آن دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی دانلود مقالات ارشد هوش مصنوعی دانلود مقالات هوش مصنوعی رفتن…

  • مقاله ترجمه شده مکانیزم هماهنگ سازی یک زنجیره تأمین دو سطحی با درنظرگرفتن تقاضای حساس به قیمت و تخفیف

    مقاله ترجمه شده مکانیزم هماهنگ سازی یک زنجیره تأمین دو سطحی با درنظرگرفتن تقاضای حساس به قیمت و تخفیف کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده درس زنجیره تأمین رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده…

  • قوه قاهره و آثار آن در مسئولیت قراردادی در کنوانسیون بیع بین المللی کالا

    قوه قاهره و آثار آن در مسئولیت قراردادی در کنوانسیون بیع بین المللی کالا اثر فورس ماژور بر قرارداد آثار قوه قاهره و انتفای قرارداد فورس ماژور در قراردادهای بازرگانی نقش قوه قاهره در رفع مسئولیت قراردادی قوه قاهره در…

  • اهلیت و شرایط آن با توجه به فقه و قانون مدنی

    اهلیت و شرایط آن با توجه به فقه و قانون مدنی اهلیت در لغت اهلیت در اصطلاح شرایط و لوازم اهلیت اقسام اهلیت اهلیت از نظر فقهای اهل سنت اهلیت از نظر فقهای اهل امامیه اهلیت در قانون مدنی تحقیق…

  • ارزیابی مقایسه ای وقف و حبس در حقوق ایران

    ارزیابی مقایسه ای وقف و حبس در حقوق ایران نسبت میان حبس و وقف شباهتهای وقف و حبس تفاوت های وقف و حبس حبس در حقوق ایران وقف در حقوق ایران وقف و حبس در حقوق ایران پایان نامه تطبیق…

  • بررسی جامع و کامل نویز در قطعات الکتریکی

    بررسی جامع و کامل نویز در قطعات الکتریکی دانلود پروژه نویز دانلود پروژه نویز در قطعات الکتریکی اثر نویز در قطعات الکترونیکی بررسی جامع و کامل نویز در قطعات الکتریکی رفتن به سایت اصلی بررسی جامع و کامل نویز در…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعارض سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعارض سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارض سازمانی مبانی نظری تعارض سازمانی پیشینه تحقیق تعارض سازمانی پیشینه داخلی تعارض سازمانی پیشینه خارجی تعارض سازمانی پیشینه پژوهش تعارض سازمانی پیشینه نظری تعارض سازمانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس مبانی نظری استرس ادبیات نظری استرس چارچوب نظری استرس فصل دوم پایان نامه استرس دانلود مبانی نظری استرس پیشینه استرس پیشینه تحقیق استرس پیشینه داخلی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه نظری…

  • بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری

    بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری مدولاسیون فضایی سیستمهای MIMO‎ اطلاعات حالت کانال محوشدگی چندمسیری بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی کانال های با محوشدگی چندمسیری بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری دانلود پایان…

  • بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید

    بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید پایان نامه مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی ضرورت مجازات های بازدارنده مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید تعزیرات قانون مجازات اسلامی 1392 تحول تعزیر در قانون مجازات اسلامی 1392 تفاوت های تعزیرات…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت روانشناختی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت روانشناختی مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه سلامت روانشناختی دانلود مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی ادبیات نظری سلامت روانشناختی فصل دوم پایان نامه سلامت روانشناختی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی…