مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه رضایت مشتری
مبانی نظری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
پیشینه داخلی رضایت مشتری
پیشینه خارجی رضایت مشتری
پیشینه پژوهش رضایت مشتری
پیشینه نظری رضایت مشتری
ادبیات نظری رضایت مشتری
چارچوب نظری رضایت مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری می باشد. امروزه شاهد تجارب متفاوتی از راه خدمات در زندگی روزمره هستیم. از شاخص های سنجش میزان برتری سازمان ها نسبت به هم، کارکنان شاغل در آن سازمان ها است که میزان وفاداری و تعهد آن ها باعث می شود وظایف محوله را با کیفیت بالاتری به انجام رسانند. این امر موجب افزایش عملکرد، بهره وری و اثربخشی سازمان می شود. برعکس،افراد بی تفاوت یا بی مسئولیت در برابر اعمال محوله سازمان این رفتار را به همکاران منتقل می کنند و باعث کاهش عملکرد افراد و تنزل سازمان از نظر کمی و کیفی می شوند. 

 

 

 

در دهه 1990 رضایت مشتریان، تاثیر قابل توجهی بر تفکر مدیریتی داشت. در حقیقت تشخیص درک، رویارویی و پیش بینی نیازهای مشتری منابع مهم بقاومزیت رقابتی برای یک شرکتی هستند که اثر قاطع بر مجموعه اولویتها و فعالیتهای شرکت دارد. در دنیای امروز صنایع خدماتی بخش عمده ای از بازارها را در بسیاری از كشورهای جهان به خود اختصاص داده اند. بنابراین گسترش روز افزون تعداد مشاغل خدماتی در كنار افزایش میزان اهمیت این گونه صنایع در تولید ناخالص ملی كشورهای مختلف، موضوع عرضه خدماتی بی عیب و نقص و با كیفیت برتر را به مسأله ای در خور توجه فراوان كرده نموده است(شاهین و ابوالحسنی به نقل از شفیعی،2006). 

 

 

 

تا چند سال اخیر صنعت بیمه كشورمان تحت سلطه كامل بخش دولتی بوده است وشركت های بیمه در محیط غیررقابتی و با ثبات فعالیت می كردند و لزومی برای توجه به كیفیت خدمات نمی دیدند اما در سال های اخیر ظهور شرك تهای بیمه خصوصی فضای صنعت بیمه را دگرگون كرده است و رقابت در این بخش به شدت افزایش یافته است. هم چنین درصد افرادی كه در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند نسبت به سایر بخشها در حال افزایش است. كیفیت خدمات در این بخش ها به خصوص در صنعت بیمه به میزان زیادی به عملكرد كاركنان بستگی دارد. بنابراین سازمان های خدماتی و به طور اخص صنعت بیمه متوجه این موضوع شده اند كه به منظور حفظ مشتریان خود و كسب مزیت رقابتی، یكی از موضوعات مهم و كلیدی كه بایدهمواره مد نظر قرار دهند، بهبود كیفیت خدمات خود است(کندامپیولی و منگیوس ،2004،ص178).

 

 

 

2-1) رضایت مشتری        
بازار اقتصاد جهانی، هیچ‌گاه به این اندازه رقابتی نبوده است. در سراسر دنیا، سازمان‌ها و بنگاه‌های تجاری تلاش می‌كنند تا از طریق نیل به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. از سوی دیگر، اغلب مشتریان هنگام خرید كالا و خدمات مورد نیاز، از امكان گزینه‌های متعددی برخوردار هستند. به همین دلیل آنان ورای مشخصات ظاهری و ویژگی‌های فیزیكی یك محصول سایر شاخص‌های كیفی را مدنظر قرار می‌دهند(غفاری آشتیانی، 1387،ص42).
مشتریان در جستجوی سرنخ‌هایی هستند كه آنان را برای شناسایی بهترین تأمین  كننده یاری نماید. در این راستا آنان علاوه بر بررسی عملكرد داخلی، هرگونه مدرك و شواهد خارجی كه نشانه برقراری اصل تمركز بر كیفیت در سازمان عرضه كننده می‌باشد را مورد توجه قرار می‌دهند. اندازه گیری رضایت مشتری از جمله اقدامات داخلی محسوب می شود كه نمود جهت‌گیری سازمان به سمت كیفیت می‌باشد(كاوسی و سقایی، 1384،23).

 

 

برای موفقیت در بازار پیچیده و رقابتی امروز، محققان معتقدند كه رضایت مشتری یك عامل كلیدی و مهم است(اندیوبیسی و واه ،2005،ص65). رضایت مشتری از ارزش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، چرا كه از داده های مرتبط با مصرف اقتباس شده(در مقابل تولید) و همچنین به عنوان یك شاخص راهنما برای سودآوری آینده مطرح است. رضایت مشتری راهنمایی برای دستیابی به وفاداری بیشتر مشتری است. رضایت مشتری از طریق ارتقاء وفاداری، درآمدهای آتی را تضمین كرده، هزینه‌های معاملات آینده را كاهش داده، موجب كاهش كشش قیمتی شده و از كاسته شدن مشتریان سازمان به هنگام بروز لغزش‌های احتمالی در كیفیت جلوگیری می‌كند. همچنین توصیه های دهان به دهان حاصل از مشتریان راضی، هزینه‌های جذب مشتریان جدید را كاسته و شهرت سازمان را ارتقاء می‌بخشد. در نقطه مقابل، نارضایتی مشتریان اثراتی معكوس بر جای می‌گذارد. بنابراین می‌توان مشتریان راضی را یك دارایی ارزشمند برای سازمان به شمار آورد(اندرسون و فومل ،2000،ص871).

 

 

طی ده سال اخیر انواع مختلف سازمان‌ها، چه بزرگ و چه كوچك، پی به اهمیت رضایت مشتری برده و دریافته‌اند كه ارتباط شدیدی بین رضایت مشتری، حفظ مشتری و سودآوری سازمان وجود دارد. برای بسیاری از سازمان‌های فعال در بخش عمومی، رضایت مشتری خود معیاری برای موفقیت است. بنابراین رضایت مشتری به هدف عملیاتی بسیاری از سازمان‌ها تبدیل شده است(هیل، 1385،ص24).

 

 

 

 

سازمان‌های متعالی، پاسخ‌گوی نیازها و انتظارات مشتریان خود می‌باشند. این قبیل سازمان‌ها فعالیت‌های رقبای خود را تحت نظر قرار می‌دهند و مزایای رقابتی آنها را شناسایی می‌نمایند. سازمان‌های مذكور، به طور مؤثری به پیش بینی نیازها و انتظارات آتی مشتریان خود می‌پردازند تا این نیازها و انتظارات را برآورده سازند و در صورت امكان از آنها پیشی گیرند. این سازمان‌ها، در برابر نقاط ضعف خود به سرعت و به گونه‌ای اثربخش واكنش نشان می‌دهند. آنها روابطی متعالی را با تمام مشتریان خود ایجاد و حفظ می‌كنند. اگر سازمان‌ها را در مسیر تعالی در سه گروه سازمان‌های در آغاز راه تعالی، سازمان‌های در میانه راه تعالی و سازمان‌های بالغ و متعالی تقسیم بندی كنیم، می‌توان گفت كه سازمان‌های در آغاز راه، میزان رضایت مشتریان خود را ارزیابی كرده‌اند، سازمان‌های در میانه راه، موفق شده‌اند ارتباط بین اهداف میان مدت و كوتاه مدت خود را با نیازها و انتظارات مشتری برقرار نمایند و سازمان‌های بالغ، محرك‌های كسب و كار برای جلب رضایت مشتریان و موارد مرتبط با وفاداری مشتریان را درك و اندازه گیری نموده‌اند و بر مبنای آن عمل می‌كنند(غفاری آشتیانی، 1387،ص36).

 

 

 

تغییرات سریع و محیط رقابتی فزاینده كنونی، بانک‌ها را وادار ساخته تا دیدگاه خود را به سوی رضایت مشتری معطوف سازند، چرا كه با افزایش رضایت مندی مشتری، پیامدهای رفتاری از قبیل تعهد، قصد ماندن و وفاداری مشتری، خلق پیوندهای متقابل و سودمند میان ارائه دهندگان و كاربران خدمت، توان پذیرش نقص ها و لغزش‌های احتمالی خدمت و همچنین توصیه های دهان به دهان مثبت مشتریان را در پی خواهد داشت(آراسلی و همکاران ،2005،52).

 

 

 

از این فرضیه كه رضایت مشتری یك متغیر مهم ارزیابی و كنترل مدیریت بازاریابی بانك است، حمایت گسترده ای به عمل آمده است(موتینهو و اسمیت ،2000،127). بانكداری از جمله صنایعی است كه در آن رضایت مشتری توجه بسیاری از محققان را به خود جلب كرده است. رضایت مشتری به قدری اهمیت یافته كه برخی بانک‌ها از آن به عنوان یك عنصر اساسی در استراتژی بازاریابی خود یاد كرده‌اند(غفاری آشتیانی، 1387،41).

 

 

 

حفظ و نگهداری مشتری موضوع مورد علاقه بسیاری از بانک‌ها است. به عنوان مثال، بانك للویدز در انگلیس، طی تحقیقاتی درصدد برآمد تا فرآیندی كه منجر به رضایت مندی مشتری شده و عوامل تعیین كننده نارضایتی مشتریان را شناسایی كند. یافته‌های این تحقیق به بانك كمك كرد تا فرآیند جدید نگهداری مشتریان را طراحی و به مرحله اجرا درآورد. به مانند بانك للویدز، بانك میدل بری  در آمریکا یك برنامه كیفیت خدمات مبتنی بر حفظ و نگهداری مشتریان از طریق كیفیت خدمات را توسعه بخشید. به گونه مشابه‌ای بانك رویال  در اسكاتلند از رضایت مندی مشتری در طراحی چشم انداز آینده بانك استفاده كرد. این بانك علاقه مندی خود به رفتارهای سودآور مشتری كه در اصطلاح سه‌آر  نامید را ابراز كرد. این رفتارها عبارت بودند از : (متاوا و المساوی ،1998،300).

1. ماندگاری در بانك
2. معرفی بانك به دوستان
3. خرید دوباره(مجدد) از بانك.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
فهرست مطالب
2-1) رضایت مشتری 5
2-1-1) تعاریف رضایت مشتری 8
2-1-2) رضایت كاركردی و رضایت روانی 13
2-1-3) مزایای رضایت مشتری 14
2-1-4) ارتباط رضایت و وفاداری مشتری 16
2-2)اهمیت رضایت مشتری 20
2-3) اندازه گیری رضایت مشتری 21
2-4) روش های اندازه گیری رضایت مشتری 26
2-4-1) شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی 27
2-4-1-1) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 27
2-4-1-2)مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 29
2-4-1-3)شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس 30
2-4-1-4)مدل شاخص ملی رضایت مشتری در مالزی 32
2-4-1-5)مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ 33
2-5) هداف و مزایای تدوین شاخص رضایت مشتری 34
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
منابع

 

  • بررسی رابطه ویژگی های شغلی با تعهد سازمانی کارکنان

    بررسی رابطه ویژگی های شغلی با تعهد سازمانی کارکنان عوامل شغلی ویژگیهای شغلی تعهد سازمانی کارکنان پایان نامه رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان مدل ویژگی های شغلی مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و…

  • بررسی رابطه سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران

    بررسی رابطه سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران سرمایه فکری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکت ارتباط بین سرمایه فکری و عملکرد مالی…

  • شناسایی عوامل کلیدی توفیق در پیاده سازی EIS

    شناسایی عوامل کلیدی توفیق در پیاده سازی EIS سیستم اطلاعات اجرایی پیاده سازی EIS عوامل کلیدی موفقیت شركت صنایع تجهیزاتی نفت سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد شناسایی عوامل…

  • پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی کایزن

    پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی کایزن هزینه یابی هزینه یابی کایزن دانلود پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی کایزن مفهوم هزینه یابی کایزن هزینه یابی کایزن چیست هزینه یابی چیست هزینه یابی کایزن پاورپوینت رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی کودکان خیابانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی دانلود مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی…

  • پاورپوینت تدوين برنامه تجاري (BUSINESS PLAN)

    پاورپوینت تدوين برنامه تجاري (BUSINESS PLAN) پاورپوینت تدوين برنامه تجاري BUSINESS PLAN ايده تجاري گام اول در طرح تجاري يك برنامه تجاري قابل دفاع ايده تجاري يك مدل كسب و كار چيست؟ اجزاي اصلي برنامه تجاري منطق برنامه بازار تحليل…

  • پاورپوینت سهام عادی: تجزیه و تحلیل و استراتژیها

    پاورپوینت سهام عادی: تجزیه و تحلیل و استراتژیها پاورپوینت سهام عادی تجزیه و تحلیل و استراتژیها تحقیق سهام عادی تجزیه و تحلیل و استراتژیها تحلیلی بر برخی مباحث مهم در حیطه سهام عادی تاثیرات کلی بازار بر سهام عادی فهم…

  • بررسی تاثیر کیفیت محیط فیزیکی ، غذا و خدمات رستوران بر تصور ذهنی از رستوران ، ارزش درک شده مشتری و قصد رفتاری مشتری

    بررسی تاثیر کیفیت محیط فیزیکی ، غذا و خدمات رستوران بر تصور ذهنی از رستوران ، ارزش درک شده مشتری و قصد رفتاری مشتری پرسشنامه تصور ذهنی از رستوران پرسشنامه ارزش درک شده مشتری پرسشنامه قصد رفتاری مشتری بررسی تاثیر…

  • ارزیابی فرآیند ثبت الکترونیکی اسناد در دفاتر اسناد رسمی

    ارزیابی فرآیند ثبت الکترونیکی اسناد در دفاتر اسناد رسمی کلمات کلیدی : پایان نامه ثبت اسناد اسناد الکترونیکی در ایران آثار حقوقی اسناد الکترونیکی تبیین مولفه های اسناد الکترونیکی اعتبار امضا و اسناد الکترونیکی پایان نامه روند ثبت الکترونیکی اسناد…

  • السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی

    السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی رفتن به سایت اصلی "السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی" (طنز در شعر دوره‌ی ممالیک) الدکتور نبیل راغب به تعداد 755 صفحه pdf مناسب دانشجویان دکتری رشته زبان…

  • پاورپوینت کارآفرینی شرکتی و نوآوری

    پاورپوینت کارآفرینی شرکتی و نوآوری کلمات کلیدی : پاورپوینت کارآفرینی شرکتی و نوآوری کارآفرینی شرکتی و نوآوری نوآوری شرکتی مراحل فعالیت نوآورانه کارآفرینی موفق نوآوری و مزیت رقابتی کارآفرینی شرکت های کارآفرینانه کارآفرینی شرکتی کارآفرینان کارآفرینان سازمانی کارآفرینی بین المللی…

  • رابطه فرم و نقوش سفالینه های شوش

    رابطه فرم و نقوش سفالینه های شوش سفالینه های شوش فرم سفالینه های شوش نقوش سفالینه های شوش ارتباط فرم و نقوش سفالینه های شوش دانلود تحقیق سفالینه های شوش دانلود تحقیق فرم سفالینه های شوش دانلود تحقیق نقوش سفالینه…

  • بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها 3

    بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها 3 دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه مدیریت انبار دانلود پروژه طراحی یک سیستم انبارداری مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری ساماندهی کالا در انبار…

  • پروپوزال ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

    پروپوزال ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان پروپوزال مدیریت دانش اثربخشی مدیریت دانش سنجش اثربخشی مدیریت دانش محاسبه اثربخشی مدیریت دانش با تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای سنجش اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه پروپوزال میزان اثربخشی مدیریت دانش…

  • طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان

    طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان طراحی معماری پارکینگ طراحی پارکینگ در اتوکد استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ دانلود پروژه طراحی پارکینگ طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی اصول طراحی پارکینگ تجاری مسکونی طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان…

  • گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه

    گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه نخ های استرج پارچه های كشباف نخ های پلی آمید معمولی دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه گزارش كارآموزی خرید گزارش كارآموزی انجام گزارش كارآموزی سیستم همکاری…

  • پایان نامه کارشناسی ارشدرشته الهیات«فلسفه وحکمت اسلامی» با عنوان مبانی ، ادله ، وپیامدهای قاعده امکان اشرف واخس

    پایان نامه کارشناسی ارشدرشته الهیات«فلسفه وحکمت اسلامی» با عنوان مبانی ، ادله ، وپیامدهای قاعده امکان اشرف واخس پیامدهای قاعده امکان اشرف قاعده الواحدوقاعده امکان اشرف قاعده امکان اخس امکان واقسام آن قاعده امکان اشرف دانلود پایان نامه کارشناسی ارشدرشته…

  • پیوست استانداردهای‌ حسابداری‌ -مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌

    پیوست استانداردهای‌ حسابداری‌ -مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌ گزارشگری‌ مالی‌ مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌ نحوه‌ ارائه‌ اطلاعات‌ در صورتهای‌ مالی‌ اندازه‌گیری‌ در صورتهای‌ مالی‌ شناخت‌ در صورتهای‌ مالی‌ عناصر صورتهای‌ مالی‌ خصوصیات‌ کیفی‌ اطلاعات‌ مالی‌ هدف‌ صورتهای‌ مالی‌ رفتن به سایت…

  • دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

    دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16) کلمات کلیدی : پرسشنامه شخصیت خودشیفته پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز پرسشنامه برای اختلال شخصیت خودشیفته دانلود پرسشنامه اختلال شخصیت خودشیفته پرسشنامه اختلال شخصیت خودشیفته پرسشنامه شخصیت خودشیفته NPI-16 رفتن به سایت اصلی پرسشنامه شخصیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی مبانی نظری تیپ های شخصیت مبانی نظری تیپ شخصیتی مبانی نظری در مورد تیپ شخصیتی دانلود مبانی نظری تیپ شخصیتی پیشینه تحقیق در مورد تیپ شخصیتی پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی دانلود پیشینه تحقیق…

  • پرسشنامه بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی

    پرسشنامه بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی پرسشنامه اخلاق حرفه اي پرسشنامه اخلاق حرفه ای کادوزیر پرسشنامه اخلاق حرفه ای مدیران پرسشنامه اخلاق حرفه ای پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای…

  • مقاله برنامه‌ریزی منابع سازمانی

    مقاله برنامه‌ریزی منابع سازمانی ERP برنامه‌ریزی منابع سازمانی سیستم مدیریت منابع انسانی دانلود مقاله مقاله برنامه‌ریزی منابع سازمانی متدلوژی های پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان…

  • مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مفهوم سند انتقال اجرایی

    مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مفهوم سند انتقال اجرایی شناسایی سند انتقال اجرایی انواع سند انتقال اجرایی ارکان تنظیم سند انتقال اجرایی دانلود مقاله سند انتقال اجرایی نحوه تنظیم سند انتقال اجرایی مشكلات بعد از تنظیم سند انتقال…

  • پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری

    پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری رعایت انصاف در حسابداری…

  • مبانی نظری رفع ابهام از مورد معامله

    مبانی نظری رفع ابهام از مورد معامله مبانی نظری رفع ابهام از مورد معامله پیشینه پژوهش رفع ابهام از مورد معامله مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفع ابهام از مورد معامله پیشینه تحقیق رفع ابهام از مورد معامله فصل دوم…

  • جو اخلاقی و ارتباط آن با نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود

    جو اخلاقی و ارتباط آن با نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود جو اخلاقی اتاق‌ عمل نگرش دانشجویان نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود ارتباط جو اخلاقی و نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود…

  • رابطه بین الگوی تکراری هندسی منبرهای چوبی با مفاهیم سمبلیک در هنر اسلامی

    رابطه بین الگوی تکراری هندسی منبرهای چوبی با مفاهیم سمبلیک در هنر اسلامی بررسی هندسی نقوش بررسی نقوش منبر مساجد اصفهان بررسی نقوش هندسی منبرهای تاریخی بررسی نقوش اسلامی منبرهای مساجد اصفهان دسته بندی و گونه شناسی نقوش منبر مسجد…

  • بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان

    بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان هزینه یابی بر مبنای فعالیت هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان امکان سنجی استقرار ABC پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان اجرا هزینه یابی بر مبنای…

  • تحلیل اثرات فقر بر سلامت روح و روان انسانها از نگاه اسلام

    تحلیل اثرات فقر بر سلامت روح و روان انسانها از نگاه اسلام کلمات کلیدی : آثار فقر بر سلامت جایگاه فقر در اسلام عوامل فقر در اسلام آثار فقر در نگاه اسلام بررسی فقر در فقه امامیه شيوه هاي مبارزه…

  • بررسی شرکت تعاونی در حقوق ایران

    بررسی شرکت تعاونی در حقوق ایران دانلود پایان نامه سرمایه شرکت تعاونی ماهیت حقوقی شركت تعاونی شرکت تعاونی در حقوق ایران قوانین حاكم بر شركت‏های تعاونی موسسین و اعضای شركت تعاونی تعریف شرکت تعاونی در حقوق ایران دانلود پایان نامه…