مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

مبانی نظری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
پیشینه پژوهش رضایت مشتری
ادبیات نظری تحقیق رضایت مشتری
دانلود مبانی نظری رضایت مشتری
دانلود پیشینه تحقیق رضایت مشتری
فصل دوم پایان نامه رضایت مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

 

 

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

امروزه شاهد تجارب متفاوتی از راه خدمات در زندگی روزمره هستیم. از شاخص های سنجش میزان برتری سازمان ها نسبت به هم، کارکنان شاغل در آن سازمان ها است که میزان وفاداری و تعهد آن ها باعث می شود وظایف محوله را با کیفیت بالاتری به انجام رسانند. این امر موجب افزایش عملکرد، بهره وری و اثربخشی سازمان می شود. برعکس،افراد بی تفاوت یا بی مسئولیت در برابر اعمال محوله سازمان این رفتار را به همکاران منتقل می کنند و باعث کاهش عملکرد افراد و تنزل سازمان از نظر کمی و کیفی می شوند. 

 

در دهه 1990 رضایت مشتریان، تاثیر قابل توجهی بر تفکر مدیریتی داشت. در حقیقت تشخیص درک، رویارویی و پیش بینی نیازهای مشتری منابع مهم بقاومزیت رقابتی برای یک شرکتی هستند که اثر قاطع بر مجموعه اولویتها و فعالیتهای شرکت دارد. در دنیای امروز صنایع خدماتی بخش عمده ای از بازارها را در بسیاری از كشورهای جهان به خود اختصاص داده اند. بنابراین گسترش روز افزون تعداد مشاغل خدماتی در كنار افزایش میزان اهمیت این گونه صنایع در تولید ناخالص ملی كشورهای مختلف، موضوع عرضه خدماتی بی عیب و نقص و با كیفیت برتر را به مسأله ای در خور توجه فراوان كرده نموده است(شاهین و ابوالحسنی به نقل از شفیعی،2006). 

 

تا چند سال اخیر صنعت بیمه كشورمان تحت سلطه كامل بخش دولتی بوده است وشركت های بیمه در محیط غیررقابتی و با ثبات فعالیت می كردند و لزومی برای توجه به كیفیت خدمات نمی دیدند اما در سال های اخیر ظهور شرك تهای بیمه خصوصی فضای صنعت بیمه را دگرگون كرده است و رقابت در این بخش به شدت افزایش یافته است. هم چنین درصد افرادی كه در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند نسبت به سایر بخشها در حال افزایش است. كیفیت خدمات در این بخش ها به خصوص در صنعت بیمه به میزان زیادی به عملكرد كاركنان بستگی دارد. بنابراین سازمان های خدماتی و به طور اخص صنعت بیمه متوجه این موضوع شده اند كه به منظور حفظ مشتریان خود و كسب مزیت رقابتی، یكی از موضوعات مهم و كلیدی كه بایدهمواره مد نظر قرار دهند، بهبود كیفیت خدمات خود است(کندامپیولی و منگیوس ،2004،ص178).

 

 

 

2-1) رضایت مشتری        

بازار اقتصاد جهانی، هیچ‌گاه به این اندازه رقابتی نبوده است. در سراسر دنیا، سازمان‌ها و بنگاه‌های تجاری تلاش می‌كنند تا از طریق نیل به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. از سوی دیگر، اغلب مشتریان هنگام خرید كالا و خدمات مورد نیاز، از امكان گزینه‌های متعددی برخوردار هستند. به همین دلیل آنان ورای مشخصات ظاهری و ویژگی‌های فیزیكی یك محصول سایر شاخص‌های كیفی را مدنظر قرار می‌دهند(غفاری آشتیانی، 1387،ص42).

مشتریان در جستجوی سرنخ‌هایی هستند كه آنان را برای شناسایی بهترین تأمین  كننده یاری نماید. در این راستا آنان علاوه بر بررسی عملكرد داخلی، هرگونه مدرك و شواهد خارجی كه نشانه برقراری اصل تمركز بر كیفیت در سازمان عرضه كننده می‌باشد را مورد توجه قرار می‌دهند. اندازه گیری رضایت مشتری از جمله اقدامات داخلی محسوب می شود كه نمود جهت‌گیری سازمان به سمت كیفیت می‌باشد(كاوسی و سقایی، 1384،23).

 

برای موفقیت در بازار پیچیده و رقابتی امروز، محققان معتقدند كه رضایت مشتری یك عامل كلیدی و مهم است(اندیوبیسی و واه ،2005،ص65). رضایت مشتری از ارزش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، چرا كه از داده های مرتبط با مصرف اقتباس شده(در مقابل تولید) و همچنین به عنوان یك شاخص راهنما برای سودآوری آینده مطرح است. رضایت مشتری راهنمایی برای دستیابی به وفاداری بیشتر مشتری است. رضایت مشتری از طریق ارتقاء وفاداری، درآمدهای آتی را تضمین كرده، هزینه‌های معاملات آینده را كاهش داده، موجب كاهش كشش قیمتی شده و از كاسته شدن مشتریان سازمان به هنگام بروز لغزش‌های احتمالی در كیفیت جلوگیری می‌كند. همچنین توصیه های دهان به دهان حاصل از مشتریان راضی، هزینه‌های جذب مشتریان جدید را كاسته و شهرت سازمان را ارتقاء می‌بخشد. در نقطه مقابل، نارضایتی مشتریان اثراتی معكوس بر جای می‌گذارد. بنابراین می‌توان مشتریان راضی را یك دارایی ارزشمند برای سازمان به شمار آورد(اندرسون و فومل ،2000،ص871).

 

طی ده سال اخیر انواع مختلف سازمان‌ها، چه بزرگ و چه كوچك، پی به اهمیت رضایت مشتری برده و دریافته‌اند كه ارتباط شدیدی بین رضایت مشتری، حفظ مشتری و سودآوری سازمان وجود دارد. برای بسیاری از سازمان‌های فعال در بخش عمومی، رضایت مشتری خود معیاری برای موفقیت است. بنابراین رضایت مشتری به هدف عملیاتی بسیاری از سازمان‌ها تبدیل شده است(هیل، 1385،ص24).

 

سازمان‌های متعالی، پاسخ‌گوی نیازها و انتظارات مشتریان خود می‌باشند. این قبیل سازمان‌ها فعالیت‌های رقبای خود را تحت نظر قرار می‌دهند و مزایای رقابتی آنها را شناسایی می‌نمایند. سازمان‌های مذكور، به طور مؤثری به پیش بینی نیازها و انتظارات آتی مشتریان خود می‌پردازند تا این نیازها و انتظارات را برآورده سازند و در صورت امكان از آنها پیشی گیرند. این سازمان‌ها، در برابر نقاط ضعف خود به سرعت و به گونه‌ای اثربخش واكنش نشان می‌دهند. آنها روابطی متعالی را با تمام مشتریان خود ایجاد و حفظ می‌كنند. اگر سازمان‌ها را در مسیر تعالی در سه گروه سازمان‌های در آغاز راه تعالی، سازمان‌های در میانه راه تعالی و سازمان‌های بالغ و متعالی تقسیم بندی كنیم، می‌توان گفت كه سازمان‌های در آغاز راه، میزان رضایت مشتریان خود را ارزیابی كرده‌اند، سازمان‌های در میانه راه، موفق شده‌اند ارتباط بین اهداف میان مدت و كوتاه مدت خود را با نیازها و انتظارات مشتری برقرار نمایند و سازمان‌های بالغ، محرك‌های كسب و كار برای جلب رضایت مشتریان و موارد مرتبط با وفاداری مشتریان را درك و اندازه گیری نموده‌اند و بر مبنای آن عمل می‌كنند(غفاری آشتیانی، 1387،ص36).

 

تغییرات سریع و محیط رقابتی فزاینده كنونی، بانک‌ها را وادار ساخته تا دیدگاه خود را به سوی رضایت مشتری معطوف سازند، چرا كه با افزایش رضایت مندی مشتری، پیامدهای رفتاری از قبیل تعهد، قصد ماندن و وفاداری مشتری، خلق پیوندهای متقابل و سودمند میان ارائه دهندگان و كاربران خدمت، توان پذیرش نقص ها و لغزش‌های احتمالی خدمت و همچنین توصیه های دهان به دهان مثبت مشتریان را در پی خواهد داشت(آراسلی و همکاران ،2005،52).

 

از این فرضیه كه رضایت مشتری یك متغیر مهم ارزیابی و كنترل مدیریت بازاریابی بانك است، حمایت گسترده ای به عمل آمده است(موتینهو و اسمیت ،2000،127). بانكداری از جمله صنایعی است كه در آن رضایت مشتری توجه بسیاری از محققان را به خود جلب كرده است. رضایت مشتری به قدری اهمیت یافته كه برخی بانک‌ها از آن به عنوان یك عنصر اساسی در استراتژی بازاریابی خود یاد كرده‌اند(غفاری آشتیانی، 1387،41).

 

حفظ و نگهداری مشتری موضوع مورد علاقه بسیاری از بانک‌ها است. به عنوان مثال، بانك للویدز در انگلیس، طی تحقیقاتی درصدد برآمد تا فرآیندی كه منجر به رضایت مندی مشتری شده و عوامل تعیین كننده نارضایتی مشتریان را شناسایی كند. یافته‌های این تحقیق به بانك كمك كرد تا فرآیند جدید نگهداری مشتریان را طراحی و به مرحله اجرا درآورد. به مانند بانك للویدز، بانك میدل بری  در آمریکا یك برنامه كیفیت خدمات مبتنی بر حفظ و نگهداری مشتریان از طریق كیفیت خدمات را توسعه بخشید. به گونه مشابه‌ای بانك رویال  در اسكاتلند از رضایت مندی مشتری در طراحی چشم انداز آینده بانك استفاده كرد. این بانك علاقه مندی خود به رفتارهای سودآور مشتری كه در اصطلاح سه‌آر  نامید را ابراز كرد. این رفتارها عبارت بودند از : (متاوا و المساوی ،1998،300).

 

1. ماندگاری در بانك

2. معرفی بانك به دوستان

3. خرید دوباره(مجدد) از بانك.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

فهرست مطالب

2-1) رضایت مشتری 5

2-1-1) تعاریف رضایت مشتری 8

2-1-2) رضایت كاركردی و رضایت روانی 13

2-1-3) مزایای رضایت مشتری 14

2-1-4) ارتباط رضایت و وفاداری مشتری 16

2-2)اهمیت رضایت مشتری 20

2-3) اندازه گیری رضایت مشتری 21

2-4) روش های اندازه گیری رضایت مشتری 26

2-4-1) شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی 27

2-4-1-1) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 27

2-4-1-2)مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 29

2-4-1-3)شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس 30

2-4-1-4)مدل شاخص ملی رضایت مشتری در مالزی 32

2-4-1-5)مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ 33

2-5) هداف و مزایای تدوین شاخص رضایت مشتری 34

پیشینه تحقیق رضایت مشتری

منابع

 

 

 

 

 

  • تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی

    تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی رفتن به سایت اصلی تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی همانگونه که ازنام…

  • تصفیه آب

    تصفیه آب تصفیه آب تصفیه خانه آب آشامیدنی فرآیند تصفیه آب سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مهندسی آب رفتن به سایت…

  • پروپوزال نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی

    پروپوزال نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی کلمات کلیدی : پروپوزال نگرش مردان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت…

  • ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری

    ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری دانلود پایان…

  • تحقیق جامع و کامل شیوه‌های تأمین مالی در ایران

    تحقیق جامع و کامل شیوه‌های تأمین مالی در ایران دانلود تحقیق شیوه‌های تأمین مالی در ایران انواع روش‌های تأمین مالی روش های تأمین مالی خارجی فاینانس یوزانس خطوط اعتباری وام های بین المللی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم خارجی صکوک…

  • مقاله كارشناسی در رشته مهندسی برق و الكترونیك با عنوان گیرنده و فرستنده های حسی(SICK)

    مقاله كارشناسی در رشته مهندسی برق و الكترونیك با عنوان گیرنده و فرستنده های حسی(SICK) گیرنده و فرستنده های حسی سنسور انكودرهای صنعتی سیستم حفاظتی نوری سیستم های شناسایی اتوماتیك دانلود پایان نامه گیرنده و فرستنده های حسی دانلود مقاله…

  • ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و نظریه های آن

    ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و نظریه های آن سازمان های كارآفرین ابعاد کارآفرینی سازمانی مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی اهمیت کارآفرینی سازمانی اهمیت و ضرورت کارآفرینی سازمانی موانع رشد و توسعه کارافرینی…

  • پروژه کارآموزی رشته مواد و ریخته گری با عنوان مدلسازی در واحد صنعتی

    پروژه کارآموزی رشته مواد و ریخته گری با عنوان مدلسازی در واحد صنعتی مدلسازی مدلسازی در واحد صنعتی مواد مصنوعی در ساخت مدل دانلود پروژه کارآموزی رشته مواد و ریخته گری با عنوان مدلسازی در واحد صنعتی سیستم همکاری در…

  • گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان برق

    گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان برق تاریخچه برق صنعت برق تا بیش از تاسیس وزارت آب و برق صنعت برق در برنامه های عمرانی كشور مراحل ساخت ماشین سیم و كابل سازی شکل گیری برق در شهرستانها…

  • بررسی و تشریح کامل شبکه های عصبی مصنوعی

    بررسی و تشریح کامل شبکه های عصبی مصنوعی شبکه های عصبی مصنوعی شبكه هاي عصبي مصنوعي چيست مبانی شبکه های عصبی مصنوعی ساختارها، الگوریتم ها و کاربردها پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی doc پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی…

  • پاورپوینت سیستم های کنترل سرقت EAS

    پاورپوینت سیستم های کنترل سرقت EAS پاورپوینت سیستم های کنترل سرقت EAS تحقیق سیستم های کنترل سرقت EAS مقاله سیستم های کنترل سرقت EAS سیستم های کنترل سرقت EAS تقسیم بندی سیستم های کنترل سرقت EAS سیستم فرکانس رادیویی سیستم…

  • پروپوزال بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی

    پروپوزال بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تاثیر قدرتهای خارجی بر تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی پروپوزال…

  • پروژه انتقال حرارت

    پروژه انتقال حرارت پروژه انتقال حرارت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل دانلود مقالات رشته مکانیک فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک دانلود مقاله و تحقیق مکانیک انتقال حرارت رفتن…

  • ارزیابی تاثیرات زئولیت و سوپرجاذب در وضعیت تنش خشکی بر روی صفتهای گیاهان

    ارزیابی تاثیرات زئولیت و سوپرجاذب در وضعیت تنش خشکی بر روی صفتهای گیاهان اثر زئولیت بر روی گیاه کلزا اثر زئولیت در شرایط تنش خشکی بر روی گیاه کلزا اثر زئولیت بر روی صفات کمی وکیفی گیاه کلزا اثر سوپرجاذب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان مبانی نظری رویکردهای یادگیری دانلود مبانی نظری رویکردهای یادگیری پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری ادبیات نظری رویکردهای یادگیری فصل دوم پایان نامه رویکردهای یادگیری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری ادبیات و…

  • پاورپوینت معرفی استارت آپ ها

    پاورپوینت معرفی استارت آپ ها پاورپوینت معرفی استارت آپ ها رفتن به سایت اصلی پاورپوینت معرفی استارت آپ ها به تعداد 33 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان *Google *Yahoo! *Apple *Microsoft *Facebook *Twitter عنایت فرمایید این فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی استراتژیک سازمان ها با رایانش ابری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی استراتژیک سازمان ها با رایانش ابری مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک سازمان ها با رایانش ابری دانلود مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک سازمان ها با رایانش ابری پیشینه تحقیق برنامه ریزی استراتژیک سازمان…

  • نحوه اعمال مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی

    نحوه اعمال مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی مجازات محرومیت از خدمات عمومی نحوه اعمال مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی مصادیق مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی نحوه اعمال مجازات محرومیت از خدمات عمومی مصادیق…

  • پرسشنامه بررسی مدیریت آموزشی در مدارس شاهد شهر تهران

    پرسشنامه بررسی مدیریت آموزشی در مدارس شاهد شهر تهران پرسشنامه سبك رهبری پرسشنامه میزان رضایت شغلی پرسشنامه مدیریت آموزشی در مدارس پرسشنامه رابطه سبک رهبری و میزان رضایت شغلی پرسشنامه رابطه سبک رهبری مدیران و میزان رضایت شغلی معلمان رفتن…

  • تحلیل اثرات متغیرهای منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس

    تحلیل اثرات متغیرهای منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس پیدایش طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس…

  • كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم ژنتیك چند منظوره

    كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم ژنتیك چند منظوره دانلود مقاله كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم دانلود مقالات ژنتیك دانلود مقالات ترجمه شده الگوریتم ژنتیک پارتو الگوریتم ژنتیک ساده راه حل های بهینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE مبانی نظری ارزیابی عملکرد HSE دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد HSE دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE ادبیات نظری ارزیابی عملکرد HSE فصل دوم پایان نامه ارزیابی…

  • مسئولیت مدنی

    مسئولیت مدنی مسئولیت قانون حمورابی مسئولیت مدنی حقوق كیفری دانلود مقاله حقوق با عنوان مسئولیت مدنی خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی کارشناسی ارشد حقوق سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال افسردگی اساسی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال افسردگی اساسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال افسردگی اساسی مبانی نظری اختلال افسردگی اساسی پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی پیشینه داخلی اختلال افسردگی اساسی پیشینه خارجی اختلال افسردگی اساسی پیشینه پژوهش…

  • جزوه مبانی ژنتیک مولکولی خانم دکتر بابایی

    جزوه مبانی ژنتیک مولکولی خانم دکتر بابایی جزوه مبانی ژنتیک مولکولی خانم دکتر بابایی رفتن به سایت اصلی جزوه مبانی ژنتیک مولکولی خانم دکتر بابایی به تعداد 71 صفحه pdf   شامل مباحث : ژنتیک مولکولی چیست ترکیبات مولکول در ژنتیک…

  • پرسشنامه فراشناخت خودگزارشی کودکان و نوجوانان توسط باکو و همکاران

    پرسشنامه فراشناخت خودگزارشی کودکان و نوجوانان توسط باکو و همکاران کلمات کلیدی : مقیاس فراشناخت مقیاس فراشناخت کودکان پرسشنامه فراشناخت نوجوانان پرسشنامه فراشناخت کودکان پرسشنامه فراشناخت باکو و همکاران مقیاس فراشناخت خود گزارشی کودکان و نوجوانان رفتن به سایت اصلی…

  • بررسی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات بانکی و تاثیر این انحراف بر ایجاد مطالبات معوق

    بررسی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات بانکی و تاثیر این انحراف بر ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق بانکها انحراف تسهیلات بانکی پایان نامه مطالبات معوق پایان نامه انحراف تسهیلات بانکی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات بانکی تاثیر انحراف تسهیلات بانکی…

  • رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی در پرستاران

    رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی در پرستاران رضایت شغلی تعهد سازمانی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی رضایت شغلی پرستاران تعهد سازمانی پرستاران رابطه بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی در پرستاران دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت…

  • پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی

    پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی قابل استفاده برای سطح ارشد و دکتری به تعداد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی مبانی نظری ساختار سازمانی پیشینه تحقیق ساختار سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی پیشینه پژوهش ساختار سازمانی ادبیات نظری تحقیق ساختار سازمانی دانلود مبانی نظری ساختار سازمانی دانلود پیشینه تحقیق ساختار…