مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش

مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش

رضایت شغلی
تعارض نقش
ابهام نقش
مبانی نظری رضایت شغلی
مبانی نظری ابهام نقش
مبانی نظری تعارض نقش
مبانی نظری رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش
پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش
دانلود فصل دوم پایان نامه مدیریت
نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش

 

 

 

 

مقدمه:

یکی از حیاتی ترین مفاهیم رفتاری در سازمان بحث رضایت شغلی  می باشد. همواره اشاراتی راجع به چگونگی رضایت و عدم رضایت مطرح بوده و آن را به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت شغلی قلمداد کرده اند. دانشمندان و عالمان علم مدیریت، بهره وری، غیبت از کار، جابجایی کارکنان و رضایت شغلی را از جمله متغیرهای اصلی در رفتار سازمانی قلمداد کرده اند (رابینز، 1388،ص36). در یک نگرش رضایت شغلی چیزی نیست جز فاصله بین مقدار مزایا و پاداشی که کارمند دریافت می کند و آنچه را که به باور خود می بایستی دریافت کند. اهمیت این متغیر در علوم رفتاری از آن جهت است که این متغیرها نشان دهنده نوعی نگرش است نه یک رفتار. رضایت شغلی مجموعه ای است از احساس های سازگار و ناسازکار که کارکنان با این احساسها به کار خودد می نگرند و به واقع رضایت از شغل را می توان به عنوان حالتی مطبوع و مثبت حاصل از ارزیابی شغلی یا تجارب شغلی تعریف کرد. رضایت شغلی یکی از متغیرهایی است که در جستجو برای درک نگرش ها و رفتارهای کارکنان در قبال سازمان های خود، بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. رضایت شغلی، میزانی که محیط کاری (یعنی شغل، همکاران و سرپرستی) نیازهای فرد را برآورده می کند را منعکس می کند. در این مطالعه، به رضایت شغلی به عنوان یک معیار کلی توجه می کنیم تا مجموعی از ابعاد فردی رضایت شغلی. این به حالت لذتبخش حاصل از شغل و تجربه کاری فرد اشاره دارد.

 

 یک مطالعه اخیر، بیشتر مبتنی بر روابط انسانی، ادعا کرده که افراد اگر شغلشان آنها را برای برآورده کردن نیازهایشان قادر سازد، آنها نگرش های شغلی مثبتی را ایجاد خواهد کرد. تئوری مازلو برای مدت زیادی تکیه گاه اصلی تئوری مدیریت بود. این تمرکزها بر درخواست فرد در ارضای سطوح نیازی خود، به ویژه با توجه به زندگی کاری فرد، به ما کمک می کرد تا نیازها و انگیزه های کارکنان را بهتر درک کنیم. رضایت شغلی، سطح احساس مثبت کارکنان به سازمان خود می باشد. در این مورد، اقدامات یا فعالیت های مدیران، رفتار سازمانی آنها را ارائه می کند. لاکه  (1969) رضایت را به صورت یک احساس لذت در ارزیابی شغل یا دستیابی به هدف از نظر احساسی تعریف می کند. برای واضح سازی سازه متمایز رضایت شغلی و تعهد سازمانی، اگر کارکنان در بلندمدت در سازمان خود رضایت شغلی داشته باشند، برونداد رضایت به عنوان پی آمدی از تبادل موفق، برای مثال تعهد، نگریسته می شود. بنابراین، متغیرها می توانند رابطه میان رضایت و تعهدات را توصیف کنند. اهمیت دارد که بیان نگرش افراد سازمان بهتری را خلق می کند. برای مثال، مطالعه یون و ساه (2003) که روابط کاری با آگاهی اجتماعی و رضایت در کار و اعتماد به سازمان بر تعهد اثرگذار است (سائکو،2011،ص232).

 

نگرش می تواند به عنوان یک گرایش و آمادگی برای پاسخگویی مطلوب یا نامطلوب نسبت به اشیاء اشخاص، مفاهیم و یا هر چیز دیگر تلقی کرد . یکی از صاحبنظران علم مدیریت برآنست که «نگرش نظری است دربارۀ افراد، چیزها یا رویدادها ابراز می گردد و آن منعکس کننده نوع احساس فرد دربارۀ یک چیز می باشد. هنگامی که من می گویم «کارم را دوست دارم» نگرش خود را دربارۀ کارم ابراز می کنم. نگرش درست همانند ارزش  نیست و در مقایسه با نگرش ارزش وسیع تر و پردامنه تر است و مفهوم جامع تری دارد، در حالی که ارزش و نگرش با هم تفاوت دارند ولی ارتباط آنها بسیار نزدیک است، برعکس ارزش نگرش ثبات کمتری دارد و به آن اندازه پایدار نیست، نگرش در سازمان از آن جهت اهمیت دارد که می تواند بر رفتار اثر بگذارد» (رابینز،1388 ،ص43).

 

 

کلمات کلیدی:

رضایت شغلی

تعارض نقش

ابهام نقش

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش 1

بخش اول:رضایت شغلی 2

2-3-1) مفهوم رضایت از شغل 4

2-3-2) تعاریف رضایت شغلی 5

2-3-3) رضایت و انگیزش 7

2-3-4) اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان 9

2-3-5) رابطه مدیر با کارمند 12

2-3-6) امنیت شغلی 12

2-3-7)  فرآیند ارزیابی عملکرد 14

2-3-8) رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری 14

2-4) عوامل تعیین کننده رضایت شغلی 15

 

بخش دوم: تعارض نقش 19

2-4-1)تعریف واژه تعارض 19

2-4-1-1) تعارض نقش 19

2-4-2) سیرتکاملی اندیشه تعارض 20

2-4-2-1) دیدگاه سنتی 21

2-4-2-2) دیدگاه روابط انسانی تعارض 22

2-4-2-2) دیدگاه تعامل 22

4-2-3) تعارض: سازنده یا ویرانگر 23

4-2-4) فرایند تعارض 23

مرحله یکم) مخالفتهای بالقوه 24

مرحله دوم) بروز تعارض 26

مرحله سوم) قصد یا نیت 27

مرحله چهارم) رفتار: 29

جدول2-2) تکنیک های مدیریت تعارض(رابینز، 1389،ص100). 30

مرحله پنجم) ره آورد 31

نتیجه های سازنده: 31

نتیجه های ویرانگر 32

 

بخش سوم: ابهام نقش 33

2-5) ابهام نقش 34

 

بخش چهارم: پیشینه تحقیق 38

2-6-1) پژوهش های داخلی 38

2-6-2)) پژوهشهای خارجی 40

فهرست منابع 42

الف) منابع فارسی 42

ب) منابع غیرفارسی 46

 

 

 

  • سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و طراحی آن برای سازمان

    سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و طراحی آن برای سازمان پیاده سازی سیستم ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت طراحی هزینه یابی بر مبنای فعالیت طراحی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سازمان الگوی دو بعدی هزینه‌یابی بر مبنای…

  • بررسی تطبیقی علم قاضی در اثبات دعوی

    بررسی تطبیقی علم قاضی در اثبات دعوی ادله اثبات دعوی علم قاضی در اثبات دعوی علم قاضی در اثبات دعوی در قوانین مصر علم قاضی در اثبات دعوی در قوانین ایران طریقت ادله اثبات دعوی و علم قاضی موضوعیت داشتن…

  • پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده

    پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده دانلود رایگان پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع…

  • مبانی نظری ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران

    مبانی نظری ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های ارزیابی عملکرد hse  ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های عملکردی hse مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد ایمنی وضعیت HSE در پروژه های عمرانی مبانی…

  • پاورپوینت تخصیص هزینه ها (محصولات مشترک و فرعی)

    پاورپوینت تخصیص هزینه ها (محصولات مشترک و فرعی) کلمات کلیدی : پاورپوینت تخصیص هزینه ها (محصولات مشترک و فرعی) تخصیص هزینه ها تحقیق تخصیص هزینه ها هزینه های مشترک هزینه های تفکیک پذیر طبقه بندی محصولات فرایند تولید مشترک دو…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP مبانی نظری تکنولوژی Cloud ERP دانلود مبانی نظری تکنولوژی Cloud ERP پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP ادبیات نظری تکنولوژی Cloud ERP فصل دوم پایان نامه تکنولوژی Cloud ERP مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی ادبیات نظری هوش سازمانی چارچوب نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی فصل دوم…

  • پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21

    پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21 پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21 تحقیق بررسی فناوری های قرن 21 ویژگیهای فناوری های قرن 21 ، سریعتر، متصل شده و هوشمندتر نیمه هادی ها و صنایع الکترونیک تاثیرات تکامل صنعت الکترونیک سیستم…

  • فصل دوم پایان نامه بیماری آسم

    فصل دوم پایان نامه بیماری آسم کلمات کلیدی : مبانی نظری ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه تحقیق ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه داخلی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه خارجی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه پژوهش ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه نظری ​​​​​​​بیماری آسم ادبیات نظری ​​​​​​​بیماری آسم چارچوب نظری ​​​​​​​بیماری…

  • ابعاد و منابع حمایت اجتماعی و بررسی سیستم های آن

    ابعاد و منابع حمایت اجتماعی و بررسی سیستم های آن کلمات کلیدی : منابع حمایت اجتماعی ابعاد حمایت اجتماعی سیستم های حمایت اجتماعی تعریف نظری حمایت اجتماعی تعریف عملیاتی حمایت اجتماعی تحقیق کامل حمایت اجتماعی طبقه بندی حمایت اجتماعی و…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد…

  • پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان

    پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان پرسشنامه رضایتمندی کارکنان پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان پرسشنامه ارتباطات سازمانی پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان با ارتباطات سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

    پروپوزال ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش پروپوزال فرهنگ سازمانی پروپوزال مدیریت ‌دانش پیاده سازی مدیریت دانش در ارتش پروپوزال رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت ‌دانش پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح پروپوزال رابطه فرهنگ سازمانی و…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش هیجانی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش هیجانی کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی پیشینه در مورد هوش هیجانی پیشینه پژوهشی هوش هیجانی پیشینه داخلی هوش هیجانی پیشینه نظری هوش هیجانی مبانی نظری هوش…

  • فصل سوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

    فصل سوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی پایان نامه مدیریت دانش و کارآفرینی فصل سوم…

  • بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

    بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز پایان نامه ارزش ویژه برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز تاثیر…

  • بررسی صفات خداوند در کلام سعدی

    بررسی صفات خداوند در کلام سعدی بررسی صفات خداوند در کلام سعدی بررسی صفات خداوند در آثار سعدی بررسی صفت های الهی کلام سعدی بررسی صفت های الهی در بوستان بررسی صفت های الهی در گلستان دانلود پایان نامه ادبیات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های تعهد سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های تعهد سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری مدل های تعهد سازمانی پیشینه تحقیق مدل های تعهد سازمانی پیشینه داخلی مدل های تعهد سازمانی پیشینه خارجی مدل های تعهد سازمانی پیشینه پژوهش مدل های…

  • پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی

    پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی دانلود رایگان پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی بحران اقتصادی چیست بحران اقتصاد جهانی تحقیق بحران اقتصاد جهانی تاریخ بحرانهای اقتصادی بحران مالی ‎ وام درجه دو بحران مسکن آمریکا نقش بانک مرکزی آمریکا…

  • بررسی مدل های مدیریت کیفیت در خدمات با نگاهی بر مدل کیفیت در پلیس

    بررسی مدل های مدیریت کیفیت در خدمات با نگاهی بر مدل کیفیت در پلیس مدل کیفیت در پلیس مدل های مدیریت کیفیت مدل های مدیریت کیفیت جامع انواع مدل های مدیریت کیفیت انواع مدل های کیفیت خدمات انواع مدل های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 2 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • پاورپوینت بازاریابی رابطه مند

    پاورپوینت بازاریابی رابطه مند کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاریابی رابطه مند تحقیق بازاریابی رابطه مند بازاریابی رابطه مند مقاله بازاریابی رابطه مند تعریف بازاریابی رابطه مند دلایل پیدایش بازاریابی رابطه مند اهمیت مشتری در بازاریابی رابطه مند بازاریابی رابطه مند،تهاجمی…

  • نظریه ها و مدل های هوش معنوی

    نظریه ها و مدل های هوش معنوی مدل های هوش معنوی نظریه های هوش معنوی نظریه های مربوط به هوش معنوی نظریه هوش اندرسون نظریه بوم شناختی سی یز ویژگی های هوش معنوی ویژگی های هوش معنوی از نظرسانتوس ویژگی…

  • مسیریابی ربات های متحرک بر مبنای ANT COLONY

    مسیریابی ربات های متحرک بر مبنای ANT COLONY مسیریابی ربات مسیریابی بهینه کلونی مورچه ها ربات متحرک ant colony رفتن به سایت اصلی

  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش

    پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود رایگان پاورپوینت انگيزش و…

  • پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه فکری و مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

    پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه فکری و مدیریت دانش با عملکرد سازمانی پرسشنامه سرمایه فکری پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه رابطه سرمایه فکری با عملکرد سازمانی پرسشنامه رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته…

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه بین تعهد عاطفی و رفتار شهروندی سازمانی

    پرسشنامه ارزیابی رابطه بین تعهد عاطفی و رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه تعهد عاطفی پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه رفتار سازمانی دانلود پرسشنامه تعهد عاطفی پرسشنامه استاندارد تعهد عاطفی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

  • پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان درباره حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری

    پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان درباره حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری پرسشنامه نگرش مشتریان پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان پرسشنامه حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی در ایران و جهان 63 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی در ایران و جهان 63 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی مبانی نظری درباره هوش هیجانی مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی پیشینه…

  • جنبه های مختلف اضطراب اجتماعی و تصویر بالینی از فردی با اختلال اجتماعی

    جنبه های مختلف اضطراب اجتماعی و تصویر بالینی از فردی با اختلال اجتماعی اختلال اضطراب اجتماعی سبب شناسی اضطراب اجتماعی شیوع اختلال اضطراب اجتماعی الگوهای نظری اضطراب اجتماعی مدل های سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی نظریه های اختلال اضطراب اجتماعی…