مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنیات
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند لبنیات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزش ویژه برند لبنیات

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

منابع  و مآخذ                                                                                                    

 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی سهام مبانی نظری نقدشوندگی سهام پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام پیشینه داخلی نقدشوندگی سهام پیشینه خارجی نقدشوندگی سهام پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام پیشینه نظری نقدشوندگی سهام…

  • مطالعه سینتیک هیدروژن زدایی پروپان و واکنش های جانبی با کاتالیزور پلاتین، قلع/اکسید آلومینیوم (Al2O3)

    مطالعه سینتیک هیدروژن زدایی پروپان و واکنش های جانبی با کاتالیزور پلاتین، قلع/اکسید آلومینیوم (Al2O3) طالعه سینتیک هیدروژن زدایی پروپان و واکنش های جانبی با کاتالیزور پلاتین، قلعاکسید آلومینیوم (Al2O3) رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیدهسینتیک واکنشهای درگیر در…

  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری(1) ولک و همکاران ترجمه کرمی و تاجیک با موضوع چارچوب نظری FASB

    پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری(1) ولک و همکاران ترجمه کرمی و تاجیک با موضوع چارچوب نظری FASB کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری یک تألیف ولک و همکاران ترجمه کرمی و تاجیک با موضوع…

  • پاورپوینت انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی

    پاورپوینت انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی بررسی انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی تحقیق انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی تحلیل انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی مقاله انتخاب یک سیستم اطلاعات…

  • پروژه پایانی رشته مهندسی کامپیوتر،آژانس هواپیمایی به زبان دلفی

    پروژه پایانی رشته مهندسی کامپیوتر،آژانس هواپیمایی به زبان دلفی پروژه پایانی رشته مهندسی کامپیوتر پروژه به زبان دلفی پروژه آزانس هواپیمایی پروژه آژانس هواپیمایی به زبان دلفی پایان نامه رشته کامپیوتر خرید پایان نامه کامپیوتر دانلود مقالات و پایان نامه…

  • پاورپوینت داده های حسابداری ،ورشکستگی و ریسک فصل پنجم تئوری حسابداری اثباتی واتز و زیمرمن

    پاورپوینت داده های حسابداری ،ورشکستگی و ریسک فصل پنجم تئوری حسابداری اثباتی واتز و زیمرمن پاورپوینت داده های حسابداری ،ورشکستگی و ریسک تئوری حسابداری اثباتی واتز و زیمرمن رفتن به سایت اصلی پاورپوینت داده های حسابداری ،ورشکستگی و ریسک فصل…

  • الگوهای تكامل فرآیند نوآوری تكنولوژیكی و بررسی تاثیر آن در دانشگاه ها

    الگوهای تكامل فرآیند نوآوری تكنولوژیكی و بررسی تاثیر آن در دانشگاه ها نوآوری در آموزش عالی ابعاد نوآوری دانشگاهی مدلهای نوآوری دانشگاهی تأثیر نوآوری بر فاكتورهای نظام آموزش پایان نامه نوآوری دانشگاهی دانلود پایان نامه نوآوری دانشگاهی الگوهای تكامل فرآیند…

  • درآمدی بر حقوق حل و فصل اختلافات سرمایه‌گذاری بین‌المللی بر مبنای کنوانسیون داوری ایکسید

    درآمدی بر حقوق حل و فصل اختلافات سرمایه‌گذاری بین‌المللی بر مبنای کنوانسیون داوری ایکسید ایکسید چیست سازمان ایکسید مرکز داوری ایکسید نظام داوری ایکسید حل و فصل دعاوی سرمایه گذاری حل و فصل اختلافات بین المللی حل و فصل اختلافات…

  • پاورپوینت بازاریابی بنادر

    پاورپوینت بازاریابی بنادر دانلود رایگان پاورپوینت بازاریابی بنادر پاورپوینت بازاریابی بنادر بازاریابی بنادر تحقیق بازاریابی بنادر تجزيه وتحليل وظايف و كاركردهاي مربوط به بازاريابي تعريف استراتژي بازاريابي قيمت گذاري در بندر هدايت ارزيابي ها و پيگيري فعاليت هاي بازاريابي جمع…

  • مبانی نظری تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری

    مبانی نظری تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری جرم شناسی سرقت عوامل موثر بر سرقت راههای پیشگیری از سرقت تحقیق در مورد سرقت علل و انگیزه سرقت بررسی علل و انگیزه سرقت مبانی نظری سرقت مبانی نظری عوامل موثر…

  • کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل

    کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل رفتن به سایت اصلی کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل فایل اول : جزوه دست نویس کلاسی دانشجو با…

  • ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

    ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران بیمه انواع بیمه تاریخچه بیمه در ایران شركت سهامی بیمه ایران دانلود پایان نامه کارشناسی رشته بیمه ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران دانلود پایان نامه رشته بیمه دانلود پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت دانلود مبانی نظری امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار هزینه…

  • مدلهای ارائه شده برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری

    مدلهای ارائه شده برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مدلهای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مدل های مدیریت ارتباط با…

  • تحلیل ماهیت جرم فریب در ازدواج و قواعد شکلی ناظر بر فرآیند دادرسی کیفری

    تحلیل ماهیت جرم فریب در ازدواج و قواعد شکلی ناظر بر فرآیند دادرسی کیفری فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود مقاله فریب در ازدواج دانلود مقاله تدلیس در ازدواج تحلیل ماهیت جرم فریب در ازدواج فرآیند رسیدگی به جرم…

  • اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی-گچی

    اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی-گچی آهك خاكهای گچی شبكه‌های آبیاری و زهكشی خصوصیات تحكیمی خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی گچی اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی گچی رفتن به سایت اصلی اثر افزایش آهك بر خصوصیات…

  • پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل

    پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه تواتمند سازی پرسشنامه غنی سازی شغل پرسشنامه رابطه توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان در سازمان پرسشنامه غنی سازی شغل…

  • دانلود پایان نامه کامل و جامع در مورد بیماری آسم

    دانلود پایان نامه کامل و جامع در مورد بیماری آسم کلمات کلیدی : پایان نامه آسم پایان نامه بیماری آسم دانلود پایان نامه آسم پایان نامه در مورد آسم پایان نامه در مورد آسم پایان نامه در مورد بیماری آسم…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان ارزیابی عملکرد شهرداری ها شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن کاربرد…

  • پاورپوینت سیستم های خبره

    پاورپوینت سیستم های خبره دانلود رایگان پاورپوینت سیستم های خبره پاورپوینت سیستم های خبره سیستم های خبره هوش مصنوعیو سیستمهای خبره سیستمهای خبره کاربردها ی سیستم های خبره مزایای ES در مقایسه با افراد خبره پردازش در ES معماری سیستم…

  • پاورپوینت تكنيك ها و راهكارهاي عملياتي براي صرفه جويي در محيط هاي كاري

    پاورپوینت تكنيك ها و راهكارهاي عملياتي براي صرفه جويي در محيط هاي كاري پاورپوینت تكنيك ها و راهكارهاي عملياتي براي صرفه جويي در محيط هاي كاري تكنيك ها و راهكارهاي عملياتي براي صرفه جويي در محيط هاي كاري تكنيك ها…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تعهد درک شده کارکنان دانلود مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان ادبیات نظری تعهد درک شده کارکنان فصل…

  • قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل در مقایسه با قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل ایران

    قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل در مقایسه با قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل ایران داوری تجارت بین الملل دانلود پایان نامه قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل ایران دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری توانمندسازی منابع انسانی پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی پیشینه پژوهش توانمندسازی منابع انسانی ادبیات نظری تحقیق توانمندسازی منابع انسانی دانلود مبانی نظری…

  • انواع موتورهای الكتریكی و كاربرد آنها

    انواع موتورهای الكتریكی و كاربرد آنها موتور الكتریكی پست های فشار قوی دستگاههای الكترومكانیكی دانلود مقالات رشته الكترونیک دانلود مقالات الكترونیک انواع موتورهای الكتریكی و كاربرد آنها كاربرد موتورهای الكتریكی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مهندسی الكترونیک انواع موتورهای…

  • بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان

    بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دینداری جوانان پایبندی به دین دانلود پایان نامه نگرش جوانان به دین دین ورزی جوانان دانلود پایان نامه پایبندی به دین در دانشجویان پایبندی مذهبی دانشجویان بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دانلود پایان نامه دین…

  • گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با مصالح بنایی

    گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با مصالح بنایی کلمات کلیدی : گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با مصالح بنایی ساختمان های آجری با کلاف رفتن به سایت اصلی گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ادراک و انتظار دانش آموزان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ادراک و انتظار دانش آموزان مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه ادراک و انتظار دانش آموزان دانلود مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان ادبیات نظری…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول مبانی نظری رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول دانلود مبانی نظری رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول پیشینه تحقیق رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول ادبیات نظری رابطه بحرانهای…

  • پایان نامه با عنوان تعاونی ها

    پایان نامه با عنوان تعاونی ها تعاونی طبقه بندی تعاونی ها مراحل تشكیل یك تعاونی اتحادیه بین المللی تعاون پایان نامه با عنوان تعاونی ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…